Smartfony są dziś jednym z najpowszechniejszych i najszybszych narzędzi komunikacji. Dzięki nim robi się zakupy, odpowiada się na służbowe maile oraz używa się wielu aplikacji. Firmy zdają sobie sprawę z tego, jak wielką szansą jest dla nich docieranie do klientów przez smartfony, dlatego nawet małe przedsiębiorstwa tworzą własne aplikacje.
Szybki dostęp do produktów i usług
Korzyści, jakie płyną tworzenia aplikacji firmowych, są opisane tu – https://savedelete.com/internet-tips/what-you-should-know-about-small-business-app-development/190447/. Przede wszystkim mobilna aplikacja ułatwia klientom dostęp do produktów i usług, gdyż za jej pomocą można między innymi zamówić taksówkę lub zakupy z ulubionego sklepu z dostawą prosto do domu. Dodatkowo aplikacja może wysyłać powiadomienia o nowych promocjach, kodach rabatowych lub o wprowadzeniu nowego asortymentu do sklepu.
Aplikacje mobilne dla małych przedsiębiorstw powinny być lekkie, gdyż w przeciwnym razie spowolnią działanie smartfona. Wolniejsze działanie telefonu często jest przyczyną usunięcia aplikacji przez użytkownika. Ponadto lekka aplikacja ładuje się szybciej, a błędy pojawiają się w niej rzadziej ze względu na mniej skomplikowany interfejs. Przeczytaj więcej na https://sbnn.co.uk/2018/07/04/how-to-write-a-top-notch-rfp-a-quick-guide-to-request-for-proposal/. W przypadku sklepów i firm usługowych najlepiej sprawdzają się aplikacje darmowe, jednak dzięki wypuszczeniu ich na rynek zyskuje się wielu nowych klientów, co przekłada się na wyższe zarobki.
Jak wprowadzić na rynek firmową aplikację?
Małe firmy rzadko zatrudniają deweloperów, a pracownicy działów IT mają zwykle zbyt wąską wiedzę, by poradzić sobie z wprowadzeniem na rynek nowej aplikacji. Aby stworzyć aplikację na smartfona w takim przypadku, warto skorzystać z pomocy software house. Specjaliści pracujący w software house tworzą aplikację, wprowadzą ją do użytku oraz czuwają nad jej przyszłymi aktualizacjami. Dodatkowo przeprowadzone zostaną testy, dzięki którym deweloper zbierze opinie o działaniu aplikacji i wprowadzi ewentualne zmiany lub rozszerzy jej funkcjonalność.
Wybór platformy
Podczas projektowania aplikacji ważne jest określenie, na jakiej platformie ma ona działać. W Polsce większość użytkowników smartfonów korzysta z systemu Android (ponad 80 procent), a pozostali – z systemu iOS. Programista może stworzyć aplikację zarówno na jedną z platform, jak i na obie, w zależności od profilu klienta sklepu lub firmy oraz możliwości finansowych zamawiającego.