Informacje - Moda

Opowieść krokodyla, czyli historia marki Lacoste

Marka Lacoste to niewątpliwie dziś jeden z najbardziej rozpoznawalnych producentów odzieży. W ofercie firmy znajdują się również buty, akcesoria i kosmetyki. Za każdą marką stoją ludzie i opowieść z ich udziałem, dlatego dziś przeniesiemy się w przeszłość, żeby poznać historię marki Lacoste i sprawdzić, kto jest odpowiedzialny za stworzenie tego francuskiego imperium odzieżowego, którego ubrania od lat cieszą się ogromną popularnością na całym świecie.

Zaczęło się od tenisa

René Lacoste był chłopcem o słabym zdrowiu, w wyniku czego lekarze zalecili mu uprawianie jakiegoś sportu, żeby poprawić ogólną kondycję organizmu. Z racji tego, że chłopiec był synem zamożnego producenta samochodów musiał wybierać spośród sportów uznawanych za elitarne, dlatego wybór ograniczał się do tenisa, krykieta i polo. René uznał, że najciekawszą opcją będzie dla niego tenis, wobec czego w wieku 15 lat rozpoczął swoją przygodę na korcie. Okazało się to trafną decyzją, ponieważ mając 19 lat René miał już na swoim koncie pierwsze sukcesy i postanowił zostać zawodowym tenisistą. Przekazał tę wiadomość swojemu ojcu, który podobno oznajmił mu, że ten ma pięć lat, by zostać mistrzem świata, bo w przeciwnym razie wróci do rodzinnego biznesu. Mistrzostwo świata nie przyszło jednak po pięciu latach, lecz kariera młodego Lacoste’a rozwijała się tak dobrze, że ojciec nie miał nic przeciwko, by jego syn nadal zajmował się ulubionym sportem.

Sporym przełomem w karierze francuskiego tenisisty było powołanie go do reprezentacji kraju w 1923 roku, gdzie René mógł grać obok najsłynniejszych wtedy zawodników, którymi byli między innymi Jacques Brugnon czy Jean Borotra. Kariera Lacoste’a nabierała tempa, dzięki czemu dwa razy zwyciężył na Wimbledonie, dwa razy na US Open i aż trzy razy na French Open.

lacoste.jpg

Od gry na korcie do powstania marki

Na powstanie marki Lacoste największy wpływ miało wystąpienie Lacoste’a na US Open w 1926 roku, gdzie pojawił się w białej koszulce z krótkimi rękawami i kołnierzykiem, którą sam zaprojektował. Warto wspomnieć, że w tamtych czasach zawodnicy na korcie pojawiali się w długich spodniach i koszulach z długimi rękawami, co Lacoste uznał w końcu za niewygodne i postanowił samemu zaprojektować sobie tenisowy uniform. Jego koszulka wykonana była z francuskiej bawełny, czyli jersey petit pique. Wynalazek Lacoste’a prezentował się znacznie lepiej niż ówczesne stroje zawodników i przede wszystkim zapewniał znacznie więcej komfortu w czasie gry. Nowy styl tenisisty przypadł do gustu kibicom, co również przyczyniło się później do powstania marki Lacoste.

Ogromne znaczenie w procesie powstawania marki miał Andre Giller, który był największym we Francji producentem dzianin. Panowie wspólnymi siłami w roku 1933 założyli firmę odzieżową, którą nazwano La Socjete Chemie Lacoste. Produkty marki przeznaczone był dla osób uprawiające sporty elitarne, dlatego nazwa musiała być równie ekskluzywna. Dopiero w latach 80. skrócono ją do formy, którą znamy obecnie, czyli krótkiego Lacoste.

Skąd wziął się zielony krokodyl?

Jak każda firma odzieżowa, również Lacoste potrzebowała znaku wyróżniającego swoje produkty, czyli logo. W procesie tworzenia identyfikacji wizualnej swojej firmy René wykorzystał przydomek nadany mu przez amerykańską prasę – Aligator. Przezwisko wzięło się stąd, że francuski tenisista zawsze pojawiał się z torbą wykonaną ze skóry aligatora. Przydomek podobał się zawodnikowi i jego fanom, ponieważ dobrze oddawał zawziętość, jaką René prezentował na korcie. Tenisista poprosił zatem swojego przyjaciela o zaprojektowanie logo przedstawiające krokodyla. Osobą odpowiedzialną za wykonanie tego projektu był Robert George. Od tamtej pory produkty marki sygnowane są postacią krokodylą (najczęściej w kolorze zielonym), co stanowi synonim stylu i jakości oraz ma charakteryzować waleczność i zachowanie zgodne z zasadami fair play.

lacoste_buty.jpg

Marka Lacoste współcześnie

Koszulki polo stały się na tyle popularne, że już od dawna nie są używane tylko w sytuacjach sportowych, lecz stanowią uzupełnienie codziennych stylizacji. Sukces marki przyczynił się do tego, że zaczęła ona regularnie poszerzać swoje portfolio o inne elementy garderoby, galanterię skórzaną, akcesoria, a nawet perfumy. W ofercie firmy z zielonym krokodylkiem można znaleźć również buty, które dostępne są w sklepie http://butysportowe.pl/. Produkty firmy Lacoste do dziś kojarzą się z miejską elegancją i wysoką jakością używanych w produkcji materiałów. Oprócz ciekawego designu i solidnego wykonania na popularność marki wpływ mieli jej ambasadorzy, w których gronie od zawsze można znaleźć wybitnych sportowców, cieszących się uznaniem w świecie sportu i sympatią milionów fanów.

Artykuł przygotowała redakcja: http://butysportowe.pl/



    Data: 2017-01-04
R E K L A M A



Komentarze nie są moderowane - widzisz treści niezgodne z prawem lub nieobyczajne zgłoś ten fakt administracji serwisu.

Najnowsze informacje

Podkreśl swoją figurę elegancką sukienką
Każda kobieta chce wyglądać pięknie na co dzień. Nasze stylizacje są jednak powtarzalne i często przestają zachwycać. Dlatego warto od czasu do czasu spróbować w modzie czegoś absolutnie odmiennego od tego, do czego się przyzwyczaiłyśmy. Najczęściej największe zmiany zauważamy zakładając dopasowane sukienki. Niewiele kobiet jednak ma odwagę na taką zmianę i podkreślenie swoich kształtów. Warto zmienić to w tym sezonie! więcej »
Aktywne spędzenie czasu z dziećmi
Lato to pora roku, kiedy więcej czasu spędzamy na świeżym powietrzu, niż w domu. Dlatego warto wyposażyć się w rzeczy, dzięki którym spacery czy zabawy na ogrodzie staną się jeszcze większą przyjemnością dla naszych maluchów. Jeśli jeszcze nie zdecydowaliście się na zakup rowerka, piaskownicy czy huśtawki dla dzieciaków to najwyższa pora, aby to zrobić. więcej »
Kabina bez brodzika – tak czy nie?
W ostatnim czasie daje się zauważyć wyraźny wzrost popularności kabin bez brodzika. Coraz więcej osób rezygnuje z niego, a trend ten idealnie pasuje do nowoczesnych łazienek, często urządzanych w stylu minimalistycznym. Zobaczmy jakie są wady i zalety takiego rozwiązania. więcej »

Polecamy produkty