Informacje - Praca

Od kontaktu do sprzedaży - czyli jak generować sprzedaż?

Jak to się dzieje, że zdobyty przez marketera kontakt przekształca się w realną sprzedaż? Wszystko za sprawą odpowiednio generowanych leadów sprzedażowych, które niosą za sobą cenne dane przekazywane od marketera do handlowca. Wystarczy je właściwie wykorzystać i prezentować zindywidualizowaną ofertę oraz obsługę klienta, na odpowiednim etapie cyklu zakupowego. Jak skutecznie generować w ten sposób sprzedaż?

Zbieranie danych kontaktowych

W rzeczywistości proces sprzedażowy rozpoczyna się wraz z generowaniem leadów. Co to jest lead? Otóż lead sprzedażowy to informacja o kliencie indywidualnym lub firmowym, który wyraził chęć zakupu produktu lub usługi danej marki - teraz czy w najbliższej przyszłości. Pozyskanie leadu jest sztuką, która pozwala na uruchomienie skutecznej sprzedaży. Przy definiowaniu, co to jest lead, należy powiedzieć, że pozwala on na zebranie danych kontaktowych do potencjalnych klientów.

Jak mówi Bartosz Paczyński z Agencji Content Hero wyspecjalizowanej w generowaniu leadów:

Lead sprzedażowy pozyskuje się na szereg różnych sposobów, najczęściej za pośrednictwem e-mail marketingu, przycisków call to action umieszczonych na reklamach bannerowych, poprzez platformy społecznościowe, czy też blogi i strony firmowe. „

Dobrym pomysłem na to, jak zdobyć leady jest uruchomienie wartościowej „strony docelowej”, czyli tzw. landing page, która ma przekazywać cenne, pożądane treści dla klienta. Można tam umieścić obietnicę zniżki, rabatu czy innej korzyści, jaka może stać się udziałem potencjalnego klienta, jeśli zdecyduje się on na pozostawienie swoich danych w formularzu elektronicznym. Oferta powinna być zróżnicowana i wartościowa dla odbiorców docelowych, aby ci zauważali w niej wartość dodaną dla siebie i w zamian za nią chcieli powierzyć marketerom swoje dane. Najczęściej stosowane są następujące oferty:

  • przekazanie rabatu kwotowego lub kuponu wartościowego,

  • zaoferowanie zniżki procentowej,

  • subskrypcja wartościowej treści bloga, m.in. premium content,

  • udział w konferencji, webinariu itp.,

  • otrzymanie próbki produktu.

Zdefiniowanie formularza kontaktowego

Jeśli klient już decyduje się na pozostawienie swoich danych kontaktowych na stronie docelowej czy za pośrednictwem przycisku call to action, przygotowany dla niego formularz elektroniczny powinien gromadzić cenne dla marketerów i handlowców dane. Lead sprzedażowy będzie wartościowy, jeśli marketer poświęci odpowiednio dużo uwagi tworzeniu formularza. W tym celu powinien on skonsultować się z przedstawicielami sprzedaży, żeby umieścić w formularzy tylko najbardziej istotne informacje. Zbyt długi, skomplikowany, obszerny formularz zniechęci potencjalnego leada do jego wypełnienia.

Podziękowanie klientowi

Po pozyskaniu leada sprzedażowego, w dobrym tonie jest podziękowanie klientowi za wypełnienie formularza. Celem tej strony jest skierowanie uwagi klienta na cenne oferty i materiały. Jest to także element budowania pozytywnego wizerunku firmy w świadomości docelowych i potencjalnych klientów.

Efektywna sprzedaż

Przekazanie przez marketerów do sprzedawców cennych leadów to nie wszystko, co należy zrobić, celem maksymalizacji zysków firmowych. Trzeba jeszcze w odpowiedni sposób obsłużyć leady. Najważniejsze jest dotarcie z ofertą dopasowaną do preferencji klienta do tych leadów, które znajdują się na ostatnim etapie cyklu zakupowego - są zdecydowani na zakup i wystarczy nawiązać z nimi kontakt.



    Data: 2016-12-14



Komentarze nie są moderowane - widzisz treści niezgodne z prawem lub nieobyczajne zgłoś ten fakt administracji serwisu.

Najnowsze informacje

Leczenie niepłodności - co warto wiedzieć?
Pary borykające się z problemem niepłodności na początku są zdezorientowane, podobnie zresztą, jak bliskie im osoby. Jak wygląda leczenie tej przypadłości, gdzie się udać i co warto wiedzieć - o tym właśnie piszemy w naszym artykule, zapraszamy do jego lektury. więcej »
Ramki na zdjęcia to ważny element Twojego domu!
Fotografia to bardzo ważna dziedzina sztuki, która obcuje niemal z każdym z nas. Upamiętnia wspaniałe chwile z naszego życia oraz wyjątkowe osoby, którymi się otaczamy. Zbiór rodzinnych fotografii znajduje się chyba w każdym domu. Wyjątkowe z nich zasługują na wyróżnienie i ustawienie ich w widocznym miejscu. W tym celu warto wybrać odpowiednie ramki na zdjęcia, które uhonorują fotografię i nadadzą jej wzniosłego charakteru. więcej »
FitLabs – producent odżywek
FitLabs to producent specyfików i odżywek dla osób trenujących profesjonalnie oraz dla tych, które po prostu chcą zadbać o swoje zdrowie. Chociaż FitLabs nie produkuje farmaceutyków sensu stricto, produkty FitLabs nie wiele im ustępują pod względem zaawansowania technologicznego, a gdyby porównać je z typowymi lekami dostępnymi na rynku, można z czystym sumieniem powiedzieć, że są to znacznie bardziej skomplikowane substancje, chociaż często wywodzą się z rzeczy bardzo prostych i wręcz codziennych, takich jak na przykład glukoza czy skrobia. Możliwe jest to dzięki działaniu laboratoriów FitLabs w bardzo specyficzny sposób charakterystyczny dla instytutów naukowych najwyższych lotów. więcej »

Polecamy produkty

Polecamy strony: MiniMili.pl | Hapi Hapi | Czarna na zakręcie | ACT-Natural | Hell Office |