Informacje - Praca

Od kontaktu do sprzedaży - czyli jak generować sprzedaż?

Jak to się dzieje, że zdobyty przez marketera kontakt przekształca się w realną sprzedaż? Wszystko za sprawą odpowiednio generowanych leadów sprzedażowych, które niosą za sobą cenne dane przekazywane od marketera do handlowca. Wystarczy je właściwie wykorzystać i prezentować zindywidualizowaną ofertę oraz obsługę klienta, na odpowiednim etapie cyklu zakupowego. Jak skutecznie generować w ten sposób sprzedaż?

Zbieranie danych kontaktowych

W rzeczywistości proces sprzedażowy rozpoczyna się wraz z generowaniem leadów. Co to jest lead? Otóż lead sprzedażowy to informacja o kliencie indywidualnym lub firmowym, który wyraził chęć zakupu produktu lub usługi danej marki - teraz czy w najbliższej przyszłości. Pozyskanie leadu jest sztuką, która pozwala na uruchomienie skutecznej sprzedaży. Przy definiowaniu, co to jest lead, należy powiedzieć, że pozwala on na zebranie danych kontaktowych do potencjalnych klientów.

Jak mówi Bartosz Paczyński z Agencji Content Hero wyspecjalizowanej w generowaniu leadów:

Lead sprzedażowy pozyskuje się na szereg różnych sposobów, najczęściej za pośrednictwem e-mail marketingu, przycisków call to action umieszczonych na reklamach bannerowych, poprzez platformy społecznościowe, czy też blogi i strony firmowe. „

Dobrym pomysłem na to, jak zdobyć leady jest uruchomienie wartościowej „strony docelowej”, czyli tzw. landing page, która ma przekazywać cenne, pożądane treści dla klienta. Można tam umieścić obietnicę zniżki, rabatu czy innej korzyści, jaka może stać się udziałem potencjalnego klienta, jeśli zdecyduje się on na pozostawienie swoich danych w formularzu elektronicznym. Oferta powinna być zróżnicowana i wartościowa dla odbiorców docelowych, aby ci zauważali w niej wartość dodaną dla siebie i w zamian za nią chcieli powierzyć marketerom swoje dane. Najczęściej stosowane są następujące oferty:

  • przekazanie rabatu kwotowego lub kuponu wartościowego,

  • zaoferowanie zniżki procentowej,

  • subskrypcja wartościowej treści bloga, m.in. premium content,

  • udział w konferencji, webinariu itp.,

  • otrzymanie próbki produktu.

Zdefiniowanie formularza kontaktowego

Jeśli klient już decyduje się na pozostawienie swoich danych kontaktowych na stronie docelowej czy za pośrednictwem przycisku call to action, przygotowany dla niego formularz elektroniczny powinien gromadzić cenne dla marketerów i handlowców dane. Lead sprzedażowy będzie wartościowy, jeśli marketer poświęci odpowiednio dużo uwagi tworzeniu formularza. W tym celu powinien on skonsultować się z przedstawicielami sprzedaży, żeby umieścić w formularzy tylko najbardziej istotne informacje. Zbyt długi, skomplikowany, obszerny formularz zniechęci potencjalnego leada do jego wypełnienia.

Podziękowanie klientowi

Po pozyskaniu leada sprzedażowego, w dobrym tonie jest podziękowanie klientowi za wypełnienie formularza. Celem tej strony jest skierowanie uwagi klienta na cenne oferty i materiały. Jest to także element budowania pozytywnego wizerunku firmy w świadomości docelowych i potencjalnych klientów.

Efektywna sprzedaż

Przekazanie przez marketerów do sprzedawców cennych leadów to nie wszystko, co należy zrobić, celem maksymalizacji zysków firmowych. Trzeba jeszcze w odpowiedni sposób obsłużyć leady. Najważniejsze jest dotarcie z ofertą dopasowaną do preferencji klienta do tych leadów, które znajdują się na ostatnim etapie cyklu zakupowego - są zdecydowani na zakup i wystarczy nawiązać z nimi kontakt.



    Data: 2016-12-14



Komentarze nie są moderowane - widzisz treści niezgodne z prawem lub nieobyczajne zgłoś ten fakt administracji serwisu.

Najnowsze informacje

Wynajmij swoje call center
Udostępnienie klientom możliwości swobodnego kontaktu telefonicznego zwiększa szanse na skuteczną sprzedaż i buduje pozytywny wizerunek firmy. Nie zawsze trzeba tworzyć od podstaw własny dział call center – obecnie coraz popularniejszy jest outsourcing tych usług. Kto może najwięcej na nim skorzystać i czym kierować się przy wyborze? więcej »
Czy sportowe buty nike nadają się na każdą okazję?
Sportowy styl życia zadomowił się u nas już na dobre. Mamy nie tylko modę na zdrowe jedzenie, bieganie, a więc ogólnie bycie fit, ale również na sportowy styl ubierania. Już nikogo nie dziwią sportowe stylizacje celebrytów, którzy nawet na dość oficjalne spotkania ubierają się na sportowo. Zobaczmy, czy buty sportowe faktycznie pasują do każdego stroju. więcej »
Prezenty na Dzień Babci i Dziadka - 5 oryginalnych pomysłów
Babcia i dziadek to wyjątkowe osoby w życiu każdego z nas. Kojarzą nam się z beztroskim dzieciństwem, śniadaniem podawanym do łóżka, śmiechem i miłością. Niestety zbyt często brakuje nam czasu na złożenia im wizyty i wspólne spędzenie paru chwil. Ale w Dzień Babci i Dziadka nie może nas zabraknąć, należy także pamiętać o upominku, który będzie najlepszą formą okazania przywiązania i wdzięczności za ich ciepło i niewyczerpaną cierpliwość. A jakie podarunki ucieszą naszych seniorów? Oto 5 oryginalnych pomysłów. więcej »

Polecamy produkty

Polecamy strony: Życie jak bajka | Mostek w kuchni | Kolorowa Ryba | MiniMili.pl | Medycyna estetyczna |