Informacje - Praca

Od kontaktu do sprzedaży - czyli jak generować sprzedaż?

Jak to się dzieje, że zdobyty przez marketera kontakt przekształca się w realną sprzedaż? Wszystko za sprawą odpowiednio generowanych leadów sprzedażowych, które niosą za sobą cenne dane przekazywane od marketera do handlowca. Wystarczy je właściwie wykorzystać i prezentować zindywidualizowaną ofertę oraz obsługę klienta, na odpowiednim etapie cyklu zakupowego. Jak skutecznie generować w ten sposób sprzedaż?

Zbieranie danych kontaktowych

W rzeczywistości proces sprzedażowy rozpoczyna się wraz z generowaniem leadów. Co to jest lead? Otóż lead sprzedażowy to informacja o kliencie indywidualnym lub firmowym, który wyraził chęć zakupu produktu lub usługi danej marki - teraz czy w najbliższej przyszłości. Pozyskanie leadu jest sztuką, która pozwala na uruchomienie skutecznej sprzedaży. Przy definiowaniu, co to jest lead, należy powiedzieć, że pozwala on na zebranie danych kontaktowych do potencjalnych klientów.

Jak mówi Bartosz Paczyński z Agencji Content Hero wyspecjalizowanej w generowaniu leadów:

Lead sprzedażowy pozyskuje się na szereg różnych sposobów, najczęściej za pośrednictwem e-mail marketingu, przycisków call to action umieszczonych na reklamach bannerowych, poprzez platformy społecznościowe, czy też blogi i strony firmowe. „

Dobrym pomysłem na to, jak zdobyć leady jest uruchomienie wartościowej „strony docelowej”, czyli tzw. landing page, która ma przekazywać cenne, pożądane treści dla klienta. Można tam umieścić obietnicę zniżki, rabatu czy innej korzyści, jaka może stać się udziałem potencjalnego klienta, jeśli zdecyduje się on na pozostawienie swoich danych w formularzu elektronicznym. Oferta powinna być zróżnicowana i wartościowa dla odbiorców docelowych, aby ci zauważali w niej wartość dodaną dla siebie i w zamian za nią chcieli powierzyć marketerom swoje dane. Najczęściej stosowane są następujące oferty:

  • przekazanie rabatu kwotowego lub kuponu wartościowego,

  • zaoferowanie zniżki procentowej,

  • subskrypcja wartościowej treści bloga, m.in. premium content,

  • udział w konferencji, webinariu itp.,

  • otrzymanie próbki produktu.

Zdefiniowanie formularza kontaktowego

Jeśli klient już decyduje się na pozostawienie swoich danych kontaktowych na stronie docelowej czy za pośrednictwem przycisku call to action, przygotowany dla niego formularz elektroniczny powinien gromadzić cenne dla marketerów i handlowców dane. Lead sprzedażowy będzie wartościowy, jeśli marketer poświęci odpowiednio dużo uwagi tworzeniu formularza. W tym celu powinien on skonsultować się z przedstawicielami sprzedaży, żeby umieścić w formularzy tylko najbardziej istotne informacje. Zbyt długi, skomplikowany, obszerny formularz zniechęci potencjalnego leada do jego wypełnienia.

Podziękowanie klientowi

Po pozyskaniu leada sprzedażowego, w dobrym tonie jest podziękowanie klientowi za wypełnienie formularza. Celem tej strony jest skierowanie uwagi klienta na cenne oferty i materiały. Jest to także element budowania pozytywnego wizerunku firmy w świadomości docelowych i potencjalnych klientów.

Efektywna sprzedaż

Przekazanie przez marketerów do sprzedawców cennych leadów to nie wszystko, co należy zrobić, celem maksymalizacji zysków firmowych. Trzeba jeszcze w odpowiedni sposób obsłużyć leady. Najważniejsze jest dotarcie z ofertą dopasowaną do preferencji klienta do tych leadów, które znajdują się na ostatnim etapie cyklu zakupowego - są zdecydowani na zakup i wystarczy nawiązać z nimi kontakt.



    Data: 2016-12-14
R E K L A M A



Komentarze nie są moderowane - widzisz treści niezgodne z prawem lub nieobyczajne zgłoś ten fakt administracji serwisu.

Najnowsze informacje

Trendy wnętrzarskie na 2017 – odmieniony styl minimalistyczny
Wiosna to świetny moment na odświeżenie mieszkania. Jeśli daliście się porwać modzie na styl minimalistyczny, możecie go łatwo odnowić, a jeśli ten trend jeszcze nie dotarł do waszych wnętrz to powinien – jest ponadczasowy! więcej »
Wizyta w bazach partnerskich na Sycylii - GlobeSailor
W środowisku żeglarskim nie ma nic ważniejszego niż zaufanie. Zaufanie klienta do agencji czarteru, zaufanie agencji do armatora. Aby obie te składowe działały spójnie należy jednak regularnie sprawdzać kondycje najważniejszego z tych członów- armatora. więcej »
Jak nawozić iglaki?
Oto kilka przydatnych rad dotyczących nawożenia i pielęgnowania, tak często występujących w naszych ogrodach, roślin iglastych. więcej »

Polecamy produkty