Informacje - Zdrowie

Jak rozwija się infekcja i jak jej zapobiegać?

Sezon jesienno-zimowy to czas, w którym dochodzi do większej liczby zachorowań na grypę, przeziębienie i inne schorzenia dróg oddechowych. Dzieje się tak, ponieważ układ odpornościowy ulega osłabieniu, dając wirusom i bakteriom możliwość przeniknięcia do organizmu. Jak uchronić się przed infekcjami, zapewniając sobie tym samym doskonałą formę jesienią i zimą?

Infekcja bakteryjna

Za infekcje bakteryjne najczęściej odpowiadają paciorkowce, rzadziej gronkowce. Przenikają one przez uszkodzone albo osłabione błony śluzowe do organizmu, powodując wystąpienie nagłych i uporczywych objawów, wśród których należy wymienić wysoką temperaturę - 39-40 stopni Celsjusza, mokry kaszel z wydzieliną, ropny katar i powiększenie węzłów chłonnych.

Infekcja wirusowa

Infekcja wirusowa rozwija się wolniej, niż bakteryjna i daje nieco inne objawy: gorączkę na poziomie 38 stopni Celsjusza, suchy kaszel, wodnisty katar. Wywołują ją najczęściej adenowirusy, enterowirusy i rinowirusy, które wnikają do osłabionego organizmu z powietrza.

Zarówno w infekcji bakteryjnej, jak i wirusowej, część objawów jest taka sama: ból głowy, gardła, osłabienie, ogólne rozbicie, przez co choroba może być mylnie zdiagnozowana i leczona w niewłaściwy sposób, np. antybiotykami przy schorzeniu wywołanym wirusami. To z kolei prowadzi do zaburzeń mikroflory jelitowej i w konsekwencji do dalszego pogarszania odporności oraz samopoczucia.

Zapobieganie infekcjom

Żeby uchronić się zarówno przed skutkami samej infekcji, jak i jej leczenia, dobrze jest zapobiegać zachorowaniu, a więc poprawić odporność organizmu. W tym celu warto podejmować codzienną aktywność na świeżym powietrzu – choćby w postaci spaceru, nawet przy brzydkiej pogodzie. Istotne będzie także włączenie do diety warzyw i owoców, szczególnie tych bogatych w witaminę C. Jej największe stężenie zawiera dzika róża, rokitnik, czarna porzeczka, natka pietruszki, czerwona papryka. Ponadto dobrze jest wzbogacić menu o produkty bogate w błonnik oraz kefiry, maślanki i jogurty probiotyczne, dzięki czemu w jelitach utrzyma się równowaga mikroflory, istotna w podnoszeniu odporności. Można także wspomagać się preparatami dostępnymi w aptekach bez recepty, a zawierającymi aktywne szczepy bakterii i witaminy, np. LACTORAL® immuno (więcej informacji na stronie www.lactoral.pl).
Na poprawę odporności wpłynie również odstawienie używek, zapewnienie sobie odpowiedniej dawki snu, relaksu i stosowanie się do podstawowych zasad higieny.

 



    Data: 2016-11-15
R E K L A M A



Komentarze nie są moderowane - widzisz treści niezgodne z prawem lub nieobyczajne zgłoś ten fakt administracji serwisu.

Najnowsze informacje

Polisa turystyczna, czyli poczucie bezpieczeństwa podczas podróży zagranicznej
Na urlopie, wakacjach, aktywnych feriach zimowych przede wszystkim chcemy się odprężyć i odpocząć. Z pewnością relaks dopełnić może właściwie dobrana polisa ubezpieczeniowa. Warto mieć przecież gwarancję, że na wypadek nieszczęśliwego wypadku lub niefortunnego zdarzenia towarzystwo ubezpieczeniowe pokryje niespodziewane koszty. więcej »
Certyfikaty i oznaczenia zabawek dla najmłodszych
Kolorowe i urocze zabawki. W rozmaitych kształtach, przypominające zwierzęta i pojazdy. Do tego miniaturowe sprzęty gospodarstwa domowego tak bardzo lubiane przez dzieci. Wchodząc do sklepu z zamiarem zakupu zabawki dla dziecka, na daną okazję bądź też po prostu, by maluchowi sprawić przyjemność, można dosłownie dostać oczopląsu. więcej »
Oblicz ubezpieczenie samochodu – co jest brane pod uwagę?
Ostatnie podwyżki cen OC powodują, że coraz więcej z nas szuka sposobów na obniżenie opłat za składki ubezpieczenia. Zanim jednak zaczniemy szukać zniżek, sprawdźmy, jakie czynniki po stronie kierowcy i jego pojazdu wpływają na koszt polisy. Zobacz, co ma znaczenie dla ubezpieczycieli, i oblicz ubezpieczenie samochodu, znając ich oczekiwania. więcej »

Polecamy produkty