Informacje - Zdrowie

Produkty bogate w białko

Białko jest dla naszego organizmu najlepszym źródłem energii. Buduje kości, mięśnie, a także wpływa pozytywnie na nasze samopoczucie. Dodatkowo dostarcza nam znaczną ilość aminokwasów, które niezbędne są do katalizowania reakcji enzymatycznych w naszym organizmie. Białko to również lepsza regeneracja tkanek, szybsze gojenie się ran oraz większa odporność organizmu.

Białko w naszej codziennej diecie

Zalet białka jest bardzo wiele i wprost trudno je przecenić. 75 % Masy tkanek w naszym ciele składa się z białka. Jest ono niezbędne, aby mogły budować się nowe tkanki i struktury mięśniowe, ale również, aby możliwa była ich regeneracja. Dodatkowo białko jest podstawowym składnikiem płynów ustrojowych. Znajduje się w krwi, mleku matek karmiących a także w płynie śródtkankowym.

Oczywiście nasz organizm może samodzielnie wyprodukować białko, jednak często ilość ta jest zbyt mała, aby pokryć całe zapotrzebowanie. Tym samym białko musimy czerpać z pokarmu. Najbardziej bogate w nie są produkty takie jak:

  • Mięso

  • Nabiał (mleko, maślanka, kefir, ser, śmietana)

  • Orzechy

  • Zboża

  • Rośliny strączkowe

Białko w pokarmie

Wybierając produkty zawierające białko, musimy wiedzieć, że jest ono różnej, jakości. Pełnowartościowe białka mają w swoim składzie wszelkie aminokwasy egzogenne. Owego białka szukać możemy w:

  • W mięsie

  • Rybach

  • Drobiu

  • Jajach

  • Serze

  • Mleku

Z kolei białko niepełnowartościowe znajdziemy w produktach roślinnych. Jest ono także cenne dla naszego organizmu, lecz brakuje w nim przynajmniej jednego rodzaju aminokwasu egzogennego.

Niezwykle bogatym źródłem białka jest mięso. Najlepiej spożywać mięso chude. Wybrać warto cielęcinę, mięso z królika, indyka czy też drób. Jest ono o wiele bardziej bogate w aminokwasy aniżeli mięso tłuste. W porównaniu do białka, jakie pochodzi z mięsa, białko roślinne ma w sobie mniejszą ilość aminokwasów. Jeżeli więc jemy przede wszystkim, pamiętajmy, aby mięso spożywać przynajmniej dwa – trzy razy w tygodniu.

Adekwatną ilość białka w diecie dostarczymy do naszego organizmu, jeżeli połączymy produkty mięsne i zwierzęce w czasie jednego posiłku. Świetnym sposobem jest na przykład mięso z kurczaka wraz z fasolką szparagową.

Jaką rolę pełni białko w organizmie?

Białko w naszym codziennym menu należy komponować tak, aby w pełni spełniało zapotrzebowanie naszego organizmu. Jeżeli chcesz, schudnąć, stracić zbędne kilogramy wówczas włącz do diery produkty, które są niskokaloryczne, a jednocześnie cechują się dużą zawartością białka. Zapobiegają one utracie masy mięśniowej, a jednocześnie sprawiają, że szybciej możemy pozbyć się zalegającego tłuszczu.

Białko zawiera w sobie dużą ilość tryptofanu, hormonu zwanego hormonem szczęścia. Warto jeść, więc je też regularnie, aby poprawić swój nastrój, uspokoić się, a także zadbać o zdrowy i niczym nieprzerywany sen.

Jeżeli regularnie jemy białko wpłynie ono też pozytywnie na nasze libido. W jego składzie znajduje się metionina, określana także mianem naturalnej viagry. Jeśli regularnie jesz mięso, jogurty, mleko czy ser będziesz miał większą ochotę na seks. Z kolei jedzenie soi, migdałów, nasion słonecznika, które także zawierają białko ma działanie poprawiające naszą pamięć, koncentrację, a także wpływające na sprawność intelektualną.

Artykuł powstał przy współpracy z http://med-fit.pl



    Data: 2016-09-19
R E K L A M A



Komentarze nie są moderowane - widzisz treści niezgodne z prawem lub nieobyczajne zgłoś ten fakt administracji serwisu.

Najnowsze informacje

Podkreśl swoją figurę elegancką sukienką
Każda kobieta chce wyglądać pięknie na co dzień. Nasze stylizacje są jednak powtarzalne i często przestają zachwycać. Dlatego warto od czasu do czasu spróbować w modzie czegoś absolutnie odmiennego od tego, do czego się przyzwyczaiłyśmy. Najczęściej największe zmiany zauważamy zakładając dopasowane sukienki. Niewiele kobiet jednak ma odwagę na taką zmianę i podkreślenie swoich kształtów. Warto zmienić to w tym sezonie! więcej »
Aktywne spędzenie czasu z dziećmi
Lato to pora roku, kiedy więcej czasu spędzamy na świeżym powietrzu, niż w domu. Dlatego warto wyposażyć się w rzeczy, dzięki którym spacery czy zabawy na ogrodzie staną się jeszcze większą przyjemnością dla naszych maluchów. Jeśli jeszcze nie zdecydowaliście się na zakup rowerka, piaskownicy czy huśtawki dla dzieciaków to najwyższa pora, aby to zrobić. więcej »
Kabina bez brodzika – tak czy nie?
W ostatnim czasie daje się zauważyć wyraźny wzrost popularności kabin bez brodzika. Coraz więcej osób rezygnuje z niego, a trend ten idealnie pasuje do nowoczesnych łazienek, często urządzanych w stylu minimalistycznym. Zobaczmy jakie są wady i zalety takiego rozwiązania. więcej »

Polecamy produkty