Informacje - Zdrowie

Produkty bogate w białko

Białko jest dla naszego organizmu najlepszym źródłem energii. Buduje kości, mięśnie, a także wpływa pozytywnie na nasze samopoczucie. Dodatkowo dostarcza nam znaczną ilość aminokwasów, które niezbędne są do katalizowania reakcji enzymatycznych w naszym organizmie. Białko to również lepsza regeneracja tkanek, szybsze gojenie się ran oraz większa odporność organizmu.

Białko w naszej codziennej diecie

Zalet białka jest bardzo wiele i wprost trudno je przecenić. 75 % Masy tkanek w naszym ciele składa się z białka. Jest ono niezbędne, aby mogły budować się nowe tkanki i struktury mięśniowe, ale również, aby możliwa była ich regeneracja. Dodatkowo białko jest podstawowym składnikiem płynów ustrojowych. Znajduje się w krwi, mleku matek karmiących a także w płynie śródtkankowym.

Oczywiście nasz organizm może samodzielnie wyprodukować białko, jednak często ilość ta jest zbyt mała, aby pokryć całe zapotrzebowanie. Tym samym białko musimy czerpać z pokarmu. Najbardziej bogate w nie są produkty takie jak:

  • Mięso

  • Nabiał (mleko, maślanka, kefir, ser, śmietana)

  • Orzechy

  • Zboża

  • Rośliny strączkowe

Białko w pokarmie

Wybierając produkty zawierające białko, musimy wiedzieć, że jest ono różnej, jakości. Pełnowartościowe białka mają w swoim składzie wszelkie aminokwasy egzogenne. Owego białka szukać możemy w:

  • W mięsie

  • Rybach

  • Drobiu

  • Jajach

  • Serze

  • Mleku

Z kolei białko niepełnowartościowe znajdziemy w produktach roślinnych. Jest ono także cenne dla naszego organizmu, lecz brakuje w nim przynajmniej jednego rodzaju aminokwasu egzogennego.

Niezwykle bogatym źródłem białka jest mięso. Najlepiej spożywać mięso chude. Wybrać warto cielęcinę, mięso z królika, indyka czy też drób. Jest ono o wiele bardziej bogate w aminokwasy aniżeli mięso tłuste. W porównaniu do białka, jakie pochodzi z mięsa, białko roślinne ma w sobie mniejszą ilość aminokwasów. Jeżeli więc jemy przede wszystkim, pamiętajmy, aby mięso spożywać przynajmniej dwa – trzy razy w tygodniu.

Adekwatną ilość białka w diecie dostarczymy do naszego organizmu, jeżeli połączymy produkty mięsne i zwierzęce w czasie jednego posiłku. Świetnym sposobem jest na przykład mięso z kurczaka wraz z fasolką szparagową.

Jaką rolę pełni białko w organizmie?

Białko w naszym codziennym menu należy komponować tak, aby w pełni spełniało zapotrzebowanie naszego organizmu. Jeżeli chcesz, schudnąć, stracić zbędne kilogramy wówczas włącz do diery produkty, które są niskokaloryczne, a jednocześnie cechują się dużą zawartością białka. Zapobiegają one utracie masy mięśniowej, a jednocześnie sprawiają, że szybciej możemy pozbyć się zalegającego tłuszczu.

Białko zawiera w sobie dużą ilość tryptofanu, hormonu zwanego hormonem szczęścia. Warto jeść, więc je też regularnie, aby poprawić swój nastrój, uspokoić się, a także zadbać o zdrowy i niczym nieprzerywany sen.

Jeżeli regularnie jemy białko wpłynie ono też pozytywnie na nasze libido. W jego składzie znajduje się metionina, określana także mianem naturalnej viagry. Jeśli regularnie jesz mięso, jogurty, mleko czy ser będziesz miał większą ochotę na seks. Z kolei jedzenie soi, migdałów, nasion słonecznika, które także zawierają białko ma działanie poprawiające naszą pamięć, koncentrację, a także wpływające na sprawność intelektualną.

Artykuł powstał przy współpracy z http://med-fit.pl



    Data: 2016-09-19
R E K L A M A



Komentarze nie są moderowane - widzisz treści niezgodne z prawem lub nieobyczajne zgłoś ten fakt administracji serwisu.

Najnowsze informacje

Szorty – jak dopasować je do figury
Krótkie spodenki to doskonała alternatywa dla letnich spódniczek. Szorty pozwalają na odsłonięcie nóg, a jednocześnie na zachowanie komfortu i dużej swobody ruchów. Mogą być elementem stylizacji sportowej, strojem do pracy, a nawet… podstawą wieczorowej kreacji. Dobrze będą czuły się w nich zarówno miłośniczki romantycznego stylu boho, jak i eleganckie i nieskazitelne minimalistki. Ze względu na to, że szorty z założenia odkrywają nieco ciała, musimy zadbać o to, by jak najlepiej służyły naszej sylwetce. Jak dobrać spodenki do figury? Omawiamy najpopularniejsze modele. więcej »
Kolorowe pufy plecione do siedzenia – praktyczna ozdoba do twojego domu
Gdy przyjmujemy dużo gości, czasami zdarza się, że brakuje dla nich miejsca do siedzenia. Nie musisz jednak wcale zabierać się za poszukiwania nowej sofy albo dodatkowych krzeseł. Doskonałą alternatywą będą kolorowe pufy, które zmieszczą się nawet w najmniejszej kawalerce. więcej »
Egzotyczne wczasy dla zimowych urlopowiczów
Sezon wakacyjny w pełni, lecz nie wszyscy mogą cieszyć się z urlopu w tym właśnie okresie. Wiele osób w lipcu i sierpniu pracuje, a urlop otrzymuje dopiero w miesiącach zimowych. Jest to okres, który nie sprzyja wypoczynkowi w Polsce, jednak już latem można wykupić wczasy w egzotycznych miejscach, w których słońca jest mnóstwo, nawet gdy w Polsce pada śnieg i panują mrozy. Polecanymi kierunkami na zimowe wczasy w egzotycznych krajach są zwłaszcza Kuba i Malediwy. więcej »

Polecamy produkty