Informacje - Praca

Jak dobrać asortyment do sklepu?

Mówi się, że nie ma lepszego sposobu na zarabianie pieniędzy niż własny biznes. Jeżeli więc zastanawiasz się nad założeniem własnego sklepu, bowiem posiadasz zdolności handlowe lub nawet wykształcenie kierunkowe, to musisz znaleźć finanse na rozpoczęcie działalności. Ale kiedy sprawy formalne i finansowe masz już zabezpieczone, możesz zastanowić się nad rzeczą najważniejszą, czyli oferowanym asortymentem. Spektrum możliwości jest bardzo szerokie – od zwykłego warzywniaka, poprzez sklepu hobbystyczne, po opcje specjalistyczne, dla wąskiej grupy odbiorców, takie na przykład jak sklep vintage.

Sklep standardowy

Sklep z odzieżą czy produktami spożywczymi to dobra opcja dla osób, które nie chcą ryzykować, że nie trafią w gusta klientów i wolą rywalizować z innymi sprzedawcami na gruncie produktów, które każdy potrzebuje oraz często kupuje. W takich przypadkach zazwyczaj największą rolę odgrywa strategia cenowa - konsumenci szybko orientują się, który sklep ma dla nich najkorzystniejszą ofertę. Niestety, zakładając mały sklepik osiedlowy, trzeba walczyć z dużymi sieciami dyskontów. Choć świadomość ekologiczna ludzi jest coraz większa i wielu z nich zaczyna orientować się, że owoce i warzywa o wiele lepiej kupować od małego sprzedawcy, który zaopatruje się w płody od rolnika, niekoniecznie pryskane szkodliwą chemią.

 

Sklep z nietypowym asortymentem

Sklepy z nietypowym, unikalnym asortymentem, to z jednej strony próba idealnego wbicia się w niszę a z drugiej ryzyko, że nieodpowiednia promocja sprawi, iż nie dotrzemy do klientów i nie będziemy sprzedawać. Nietypowy asortyment to szansa do prowadzenia biznesu zgodnego z naszymi zainteresowaniami. Dobrym przykładem może być sklep vintage - nikt nie zna się na meblach i ubraniach z dawnych epok tak, jak ich pasjonaci. Jeżeli będziemy próbowali założyć taki sklep, nie mając zielonego pojęcia o przedmiotach sprzed kilkudziesięciu lat – prawdopodobnie szybko zostanie to zauważone. Klientela vintage sklepu jest bardzo specyficzna – to nierzadko kolekcjonerzy, którzy znają się na rzeczy i wymagają pewnego sposobu „dopieszczenia”. Jeśli wyczują, że osoba ich obsługująca jest niekompetentna, skutecznie się zniechęcą i prawdopodobnie nigdy już do nas nie wrócą. W drugą stronę działa to tak samo - jeżeli ktoś wykazał się fachową wiedzą, to zazwyczaj zaskarbił sobie lojalność stałego bywalca. Nie możemy zapomnieć o Internecie - tam możemy zdobyć całkiem pokaźną liczbę klientów. Jednak znajduje się tam również więcej konkurencji, z którą musimy rywalizować. Przyda się więc odpowiednie pozycjonowanie oraz dobrze funkcjonujący, intuicyjny w obsłudze serwis e-commerce.

 

Od sprzedawanego asortymentu w dużej części zależy czy popyt na nasze towary będzie miał szansę wystrzelenia w górę, czy nie. Należy więc zrobić dokładną analizę, aby sprawdzić, czy nasze produkty znajdą rynek zbytu. Możemy to zrobić zarówno sami jak i przez wyspecjalizowane firmy. Dzięki temu będziemy wiedzieć czy bardziej opłaca się nam założyć tradycyjny sklep z szybko zbywalnymi dobrami, czy zainteresować się wąską branżą, jak na przykład w vintage sklepach.

 



    Data: 2016-08-09
R E K L A M A



Komentarze nie są moderowane - widzisz treści niezgodne z prawem lub nieobyczajne zgłoś ten fakt administracji serwisu.

Najnowsze informacje

Trendy wnętrzarskie na 2017 – odmieniony styl minimalistyczny
Wiosna to świetny moment na odświeżenie mieszkania. Jeśli daliście się porwać modzie na styl minimalistyczny, możecie go łatwo odnowić, a jeśli ten trend jeszcze nie dotarł do waszych wnętrz to powinien – jest ponadczasowy! więcej »
Wizyta w bazach partnerskich na Sycylii - GlobeSailor
W środowisku żeglarskim nie ma nic ważniejszego niż zaufanie. Zaufanie klienta do agencji czarteru, zaufanie agencji do armatora. Aby obie te składowe działały spójnie należy jednak regularnie sprawdzać kondycje najważniejszego z tych członów- armatora. więcej »
Jak nawozić iglaki?
Oto kilka przydatnych rad dotyczących nawożenia i pielęgnowania, tak często występujących w naszych ogrodach, roślin iglastych. więcej »

Polecamy produkty