Informacje - Praca

Jak dobrać asortyment do sklepu?

Mówi się, że nie ma lepszego sposobu na zarabianie pieniędzy niż własny biznes. Jeżeli więc zastanawiasz się nad założeniem własnego sklepu, bowiem posiadasz zdolności handlowe lub nawet wykształcenie kierunkowe, to musisz znaleźć finanse na rozpoczęcie działalności. Ale kiedy sprawy formalne i finansowe masz już zabezpieczone, możesz zastanowić się nad rzeczą najważniejszą, czyli oferowanym asortymentem. Spektrum możliwości jest bardzo szerokie – od zwykłego warzywniaka, poprzez sklepu hobbystyczne, po opcje specjalistyczne, dla wąskiej grupy odbiorców, takie na przykład jak sklep vintage.

Sklep standardowy

Sklep z odzieżą czy produktami spożywczymi to dobra opcja dla osób, które nie chcą ryzykować, że nie trafią w gusta klientów i wolą rywalizować z innymi sprzedawcami na gruncie produktów, które każdy potrzebuje oraz często kupuje. W takich przypadkach zazwyczaj największą rolę odgrywa strategia cenowa - konsumenci szybko orientują się, który sklep ma dla nich najkorzystniejszą ofertę. Niestety, zakładając mały sklepik osiedlowy, trzeba walczyć z dużymi sieciami dyskontów. Choć świadomość ekologiczna ludzi jest coraz większa i wielu z nich zaczyna orientować się, że owoce i warzywa o wiele lepiej kupować od małego sprzedawcy, który zaopatruje się w płody od rolnika, niekoniecznie pryskane szkodliwą chemią.

 

Sklep z nietypowym asortymentem

Sklepy z nietypowym, unikalnym asortymentem, to z jednej strony próba idealnego wbicia się w niszę a z drugiej ryzyko, że nieodpowiednia promocja sprawi, iż nie dotrzemy do klientów i nie będziemy sprzedawać. Nietypowy asortyment to szansa do prowadzenia biznesu zgodnego z naszymi zainteresowaniami. Dobrym przykładem może być sklep vintage - nikt nie zna się na meblach i ubraniach z dawnych epok tak, jak ich pasjonaci. Jeżeli będziemy próbowali założyć taki sklep, nie mając zielonego pojęcia o przedmiotach sprzed kilkudziesięciu lat – prawdopodobnie szybko zostanie to zauważone. Klientela vintage sklepu jest bardzo specyficzna – to nierzadko kolekcjonerzy, którzy znają się na rzeczy i wymagają pewnego sposobu „dopieszczenia”. Jeśli wyczują, że osoba ich obsługująca jest niekompetentna, skutecznie się zniechęcą i prawdopodobnie nigdy już do nas nie wrócą. W drugą stronę działa to tak samo - jeżeli ktoś wykazał się fachową wiedzą, to zazwyczaj zaskarbił sobie lojalność stałego bywalca. Nie możemy zapomnieć o Internecie - tam możemy zdobyć całkiem pokaźną liczbę klientów. Jednak znajduje się tam również więcej konkurencji, z którą musimy rywalizować. Przyda się więc odpowiednie pozycjonowanie oraz dobrze funkcjonujący, intuicyjny w obsłudze serwis e-commerce.

 

Od sprzedawanego asortymentu w dużej części zależy czy popyt na nasze towary będzie miał szansę wystrzelenia w górę, czy nie. Należy więc zrobić dokładną analizę, aby sprawdzić, czy nasze produkty znajdą rynek zbytu. Możemy to zrobić zarówno sami jak i przez wyspecjalizowane firmy. Dzięki temu będziemy wiedzieć czy bardziej opłaca się nam założyć tradycyjny sklep z szybko zbywalnymi dobrami, czy zainteresować się wąską branżą, jak na przykład w vintage sklepach.

 



    Data: 2016-08-09



Komentarze nie są moderowane - widzisz treści niezgodne z prawem lub nieobyczajne zgłoś ten fakt administracji serwisu.

Najnowsze informacje

Witamina B12, czyli  lek na przemęczenie i wiele więcej
Witamina B12 (kobalamina) wpływa korzystnie m.in. na poziom energii, nastrój, pamięć, serce, trawienie i skórę. Jej deficyt może objawiać się wieloma niekorzystnymi symptomami, w tym przewlekłym zmęczeniem. Chcesz wiedzieć więcej o roli witaminy B12 w organizmie? Przeczytaj! więcej »
Jak odbywa się elektroniczne archiwizowanie danych?
"Jako nowoczesne społeczeństwo jesteśmy przyzwyczajeni to tego, że większość informacji, danych a nawet dokumentów można bez problemu przesłać zdanie za pośrednictwem sieci internetowej. Jednak takie udogodnienie działa dopiero o kilkunastu lat, wcześniej bowiem wszystko odbywało się w o wiele bardziej skomplikowany sposób. Nowoczesne rozwiązania zawdzięczamy przede wszystkim elektronicznemu archiwizowaniu danych." więcej »
Prawidłowe niszczenie firmowych dokumentów
Każda firma posiada wiele dokumentów, które są objęte ochroną prywatności ze względu na zawarte w nich informacje. Najczęściej są to dane osobowe pracowników i klientów, umowy, dane finansowe lub plany sprzedażowe. Jednak nie każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę jak ważne jest profesjonalne i bezpieczne niszczenie dokumentów. Na szczęście dzisiejszy rynek wciąż się rozwija i dopasowuje do potrzeb ludzi. Dzięki temu można korzystać z usług profesjonalnych miejsc, które bezpiecznie zniszczą ważne dokumenty, które nie mają prawa trafić w niepowołane ręce. więcej »

Polecamy produkty

Polecamy strony: Old Timers Garage | Mostek w kuchni | Medycyna estetyczna | Hapi Hapi | MiniMili.pl |