Informacje - Praca

Jak dobrać asortyment do sklepu?

Mówi się, że nie ma lepszego sposobu na zarabianie pieniędzy niż własny biznes. Jeżeli więc zastanawiasz się nad założeniem własnego sklepu, bowiem posiadasz zdolności handlowe lub nawet wykształcenie kierunkowe, to musisz znaleźć finanse na rozpoczęcie działalności. Ale kiedy sprawy formalne i finansowe masz już zabezpieczone, możesz zastanowić się nad rzeczą najważniejszą, czyli oferowanym asortymentem. Spektrum możliwości jest bardzo szerokie – od zwykłego warzywniaka, poprzez sklepu hobbystyczne, po opcje specjalistyczne, dla wąskiej grupy odbiorców, takie na przykład jak sklep vintage.

Sklep standardowy

Sklep z odzieżą czy produktami spożywczymi to dobra opcja dla osób, które nie chcą ryzykować, że nie trafią w gusta klientów i wolą rywalizować z innymi sprzedawcami na gruncie produktów, które każdy potrzebuje oraz często kupuje. W takich przypadkach zazwyczaj największą rolę odgrywa strategia cenowa - konsumenci szybko orientują się, który sklep ma dla nich najkorzystniejszą ofertę. Niestety, zakładając mały sklepik osiedlowy, trzeba walczyć z dużymi sieciami dyskontów. Choć świadomość ekologiczna ludzi jest coraz większa i wielu z nich zaczyna orientować się, że owoce i warzywa o wiele lepiej kupować od małego sprzedawcy, który zaopatruje się w płody od rolnika, niekoniecznie pryskane szkodliwą chemią.

 

Sklep z nietypowym asortymentem

Sklepy z nietypowym, unikalnym asortymentem, to z jednej strony próba idealnego wbicia się w niszę a z drugiej ryzyko, że nieodpowiednia promocja sprawi, iż nie dotrzemy do klientów i nie będziemy sprzedawać. Nietypowy asortyment to szansa do prowadzenia biznesu zgodnego z naszymi zainteresowaniami. Dobrym przykładem może być sklep vintage - nikt nie zna się na meblach i ubraniach z dawnych epok tak, jak ich pasjonaci. Jeżeli będziemy próbowali założyć taki sklep, nie mając zielonego pojęcia o przedmiotach sprzed kilkudziesięciu lat – prawdopodobnie szybko zostanie to zauważone. Klientela vintage sklepu jest bardzo specyficzna – to nierzadko kolekcjonerzy, którzy znają się na rzeczy i wymagają pewnego sposobu „dopieszczenia”. Jeśli wyczują, że osoba ich obsługująca jest niekompetentna, skutecznie się zniechęcą i prawdopodobnie nigdy już do nas nie wrócą. W drugą stronę działa to tak samo - jeżeli ktoś wykazał się fachową wiedzą, to zazwyczaj zaskarbił sobie lojalność stałego bywalca. Nie możemy zapomnieć o Internecie - tam możemy zdobyć całkiem pokaźną liczbę klientów. Jednak znajduje się tam również więcej konkurencji, z którą musimy rywalizować. Przyda się więc odpowiednie pozycjonowanie oraz dobrze funkcjonujący, intuicyjny w obsłudze serwis e-commerce.

 

Od sprzedawanego asortymentu w dużej części zależy czy popyt na nasze towary będzie miał szansę wystrzelenia w górę, czy nie. Należy więc zrobić dokładną analizę, aby sprawdzić, czy nasze produkty znajdą rynek zbytu. Możemy to zrobić zarówno sami jak i przez wyspecjalizowane firmy. Dzięki temu będziemy wiedzieć czy bardziej opłaca się nam założyć tradycyjny sklep z szybko zbywalnymi dobrami, czy zainteresować się wąską branżą, jak na przykład w vintage sklepach.

 



    Data: 2016-08-09
R E K L A M A



Komentarze nie są moderowane - widzisz treści niezgodne z prawem lub nieobyczajne zgłoś ten fakt administracji serwisu.

Najnowsze informacje

Podkreśl swoją figurę elegancką sukienką
Każda kobieta chce wyglądać pięknie na co dzień. Nasze stylizacje są jednak powtarzalne i często przestają zachwycać. Dlatego warto od czasu do czasu spróbować w modzie czegoś absolutnie odmiennego od tego, do czego się przyzwyczaiłyśmy. Najczęściej największe zmiany zauważamy zakładając dopasowane sukienki. Niewiele kobiet jednak ma odwagę na taką zmianę i podkreślenie swoich kształtów. Warto zmienić to w tym sezonie! więcej »
Aktywne spędzenie czasu z dziećmi
Lato to pora roku, kiedy więcej czasu spędzamy na świeżym powietrzu, niż w domu. Dlatego warto wyposażyć się w rzeczy, dzięki którym spacery czy zabawy na ogrodzie staną się jeszcze większą przyjemnością dla naszych maluchów. Jeśli jeszcze nie zdecydowaliście się na zakup rowerka, piaskownicy czy huśtawki dla dzieciaków to najwyższa pora, aby to zrobić. więcej »
Kabina bez brodzika – tak czy nie?
W ostatnim czasie daje się zauważyć wyraźny wzrost popularności kabin bez brodzika. Coraz więcej osób rezygnuje z niego, a trend ten idealnie pasuje do nowoczesnych łazienek, często urządzanych w stylu minimalistycznym. Zobaczmy jakie są wady i zalety takiego rozwiązania. więcej »

Polecamy produkty