Informacje - Zdrowie

Czy złe odżywianie może powodować migreny?

Dietoprofilaktyka, która ma na celu zmniejszenie ryzyko pojawienia się wielu dolegliwości i chorób zaczyna przekonywać coraz więcej osób. Ludzie zaczynają świadomie traktować istotę odżywiania, jako element, który ma przede wszystkim zapewniać im zdrowie, a nie być spełnieniem kulinarnych zachcianek. Wśród pomocnych sposobów odżywiania, pojawiają się również zalecenia dotyczące żywienia przy migrenie. Zadajmy sobie, więc pytanie, czy złe odżywianie może powodować migrenę?

Czynników sprzyjających pojawianiu się uciążliwych bólów migrenowych jest cała masa. Począwszy od stresu, natłoku obowiązków, nieregularnego trybu życia, aż do braku snu, niekompletnych posiłków i złego, fast-food’owego odżywiania. Ten ostatni element jest warty bliższego zapoznania, gdyż uważa się, że opuszczanie posiłków, zbyt długie odstępy pomiędzy nimi a przede wszystkim niekorzystne składniki zawarte w codziennej diecie mogą przyczyniać się do tych dolegliwości. Mowa tutaj o związkach zwanych aminami biogennymi, takich jak tyramina, histamina i fenyloalanina. Te trzy główne aminy mają najistotniejsze działanie migrenowe, ze względu na swoją zdolność do rozszerzania lub zwężania naczyń krwionośnych mózgu, w efekcie sprzyjając migrenie.

Gdzie znajdziemy aminy biogenne?

Najszerzej rozpowszechnionym związkiem jest tyramina. Znajdziemy ją przede wszystkim w produktach o dużej zawartości białka, a więc w czerwonym mięsie. Obecna jest również w alkoholu, konserwach, marynatach, orzeszkach ziemnych i awokado. Co ciekawe, im starszy produkt wysokobiałkowy, tym więcej zawiera tyraminy, dlatego jej obecność w serach dojrzewających typu brie, blue, cheddar i parmezan nie jest przypadkowa.

Kolejnym składnikiem jest histamina, która z występuje w produktach powstałych w wyniku fermentacji mlekowej. Są to kiszonki, jogurty, wina, piwa i marynowane ryby. Różnorodność produktów bogatych w fenyloalaninę jest uboga, ponieważ występuje głównie w aspartamie i czekoladzie. Oprócz wymienionych amin biogennych, rozwojowi migreny sprzyjają wysoko przetworzone potrawy, zwłaszcza te z chińskiej restauracji. Obecność glutaminianu sodu skutecznie rozszerza tętnice mózgu, dlatego liczba ataków migreny po takim posiłku była notowana wielokrotnie.

Ograniczenie lub całkowita eliminacja tych składników z diety może być jednym z najskuteczniejszych metod walki z migreną. Dzięki dbałości o codzienny jadłospis, nasz organizm chroniony jest przed nagłymi atakami, co zdecydowanie polepsza nasz życiowy komfort. Pamiętajmy, że zdrowe odżywianie to najlepsza profilaktyka dla naszego organizmu, działająca nie tylko na ciało, ale na zdrowie.



    Data: 2016-05-13



Komentarze nie są moderowane - widzisz treści niezgodne z prawem lub nieobyczajne zgłoś ten fakt administracji serwisu.

Najnowsze informacje

Jak odbywa się elektroniczne archiwizowanie danych?
"Jako nowoczesne społeczeństwo jesteśmy przyzwyczajeni to tego, że większość informacji, danych a nawet dokumentów można bez problemu przesłać zdanie za pośrednictwem sieci internetowej. Jednak takie udogodnienie działa dopiero o kilkunastu lat, wcześniej bowiem wszystko odbywało się w o wiele bardziej skomplikowany sposób. Nowoczesne rozwiązania zawdzięczamy przede wszystkim elektronicznemu archiwizowaniu danych." więcej »
Prawidłowe niszczenie firmowych dokumentów
Każda firma posiada wiele dokumentów, które są objęte ochroną prywatności ze względu na zawarte w nich informacje. Najczęściej są to dane osobowe pracowników i klientów, umowy, dane finansowe lub plany sprzedażowe. Jednak nie każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę jak ważne jest profesjonalne i bezpieczne niszczenie dokumentów. Na szczęście dzisiejszy rynek wciąż się rozwija i dopasowuje do potrzeb ludzi. Dzięki temu można korzystać z usług profesjonalnych miejsc, które bezpiecznie zniszczą ważne dokumenty, które nie mają prawa trafić w niepowołane ręce. więcej »
Ważna rola witaminy D w budowaniu odporności
Witaminą kojarzoną z budowaniem odporności organizmu jest witamina C, ale rola witaminy D jest nie mniej ważna. Kiedy więc lato zaczyna przechodzić w jesień, warto zadbać o prawidłową podaż nie tylko witaminy C, ale też niedocenianej witaminy D, bez której trudno jest zapewnić sobie zdrowie. więcej »

Polecamy produkty

Polecamy strony: Old Timers Garage | ACT-Natural | Hapi Hapi | Okiem Blondynki | MiniMili.pl |