Informacje - Odchudzanie

Dlaczego tłuszcze są niezbędne w diecie?

Chcesz zrzucić zbędne kilogramy, pozbyć się oponki na brzuchu po zimie. Wykupujesz karnet na siłowni, układasz sobie jadłospis na najbliższy tydzień… Uważaj! O ile sport na pewno Ci nie zaszkodzi, tak źle zbilansowana dieta może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego!

Co dają nam tłuszcze?

Tłuszcze są jednym z podstawowych składników odżywczych dla naszego organizmu i na pewno nie powinniśmy z nich rezygnować, przechodząc na dietę.

Przede wszystkim tłuszcz jest najbardziej skoncentrowanym źródłem energii dla tkanek i narządów człowieka. Każdy 1 gram tłuszczu dostarcza nam 9 kcal! Może się wydawać, że skoro przyjmujemy kalorie, to przytyjemy - jednak to bardzo uproszczone podejście. Energia jest niezbędna nam do życia, a najwięcej energii z tłuszczów wykorzystuje serce i mięśnie szkieletowe.

Gromadzone przez organizm tłuszcze pełnią także inne funkcje i mają niebagatelny wpływ na nasze zdrowie: pomagają w przyswajaniu niektórych witamin, są budulcem błon komórkowych i białej masy mózgu, tworzą naturalną warstwę, która chroni organizm przed utratą ciepła. Więcej informacji o wpływie tłuszczów na nasze zdrowie znajdziemy na pewno na stronie kampanii edukacyjnej Poznaj się na tłuszczach.

Zdrowa dieta zawiera tłuszcze!

Aby dieta nam nie zaszkodziła, nie możemy wyeliminować z niej całkowicie tłuszczów – jednak musimy wiedzieć jakie tłuszcze możemy spożywać!

Zdecydowanie należy ograniczyć ilość spożywanych tłuszczów nasyconych, znajdujących się głównie w produktach zwierzęcych. Jadłospis warto natomiast oprzeć na tłuszczach nienasyconych, a więc w głównej mierze pochodzenia roślinnego. Tłuszcze roślinne przybierają zazwyczaj postać płynną i znajdziemy je m.in. w olejach (rzepakowym, słonecznikowym, sojowym, kukurydzianym), oliwie z oliwek, algach, rybach morskich czy wysokiej jakości margarynie.

Musimy pamiętać jednak, że spożywanie tłuszczów (nawet roślinnych!) w nadmiarze zawsze szkodzi. W zdrowej diecie osoby dorosłej tłuszcze powinny stanowić ok. 30% dziennej dawki energii, z czego tłuszcze zwierzęce powinny pokrywać maksymalnie 10% naszego zapotrzebowania.



    Data: 2016-04-01



Komentarze nie są moderowane - widzisz treści niezgodne z prawem lub nieobyczajne zgłoś ten fakt administracji serwisu.

Najnowsze informacje

Czy wakacje nad morzem są drogie?
Wybór wakacyjnego kierunku często bywa okupiony dylematem: gdzie będzie taniej i co będzie się bardziej opłacało. Przeciwnicy wypoczynku w Polsce uważają, że wczasy zagraniczne są atrakcyjniejsze cenowo od urlopu spędzonego w rodzinnym kraju. Czy aby na pewno? więcej »
Pomniki i nagrobki naszych bliskich
Przynajmniej raz w życiu, niemal każdy musi zmierzyć się z trudną sytuacją życiową, jaką jest śmierć bliskiej osoby. Takie traumatyczne sytuacje powodują konieczność podejmowania wielu decyzji, a jedną z nich jest wybór nagrobka, który znajdując się na mogile, ma przypominać o zmarłym przez długie lata. Jak wybierać rodzaj pomnika i materiał z jakiego będzie on wykonany? więcej »
Moc ukryta w wodzie, czyli wszystko o diecie wodnej i jej efektach
Każdy rodzaj diety ma swoich zwolenników i przeciwników. Przy wyborze sposobu odżywiania zawsze warto oprzeć się nie tylko na relacjach osób stosujących daną dietę, ale skorzystać z porad specjalistów. Jeżeli chodzi o dietę wodną, opinie ekspertów są na ogół bardzo pozytywne. Daje ona nie tylko bardzo pożądane efekty wizualne w postaci szczupłej sylwetki, ale także wpływa pozytywnie na zdrowie i samopoczucie. więcej »

Polecamy produkty

Polecamy strony: Okiem Blondynki | Old Timers Garage | ArtMe Ręcznie robiona biżuteria | MiniMili.pl | Medycyna estetyczna |