Informacje - Odchudzanie

Dlaczego tłuszcze są niezbędne w diecie?

Chcesz zrzucić zbędne kilogramy, pozbyć się oponki na brzuchu po zimie. Wykupujesz karnet na siłowni, układasz sobie jadłospis na najbliższy tydzień… Uważaj! O ile sport na pewno Ci nie zaszkodzi, tak źle zbilansowana dieta może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego!

Co dają nam tłuszcze?

Tłuszcze są jednym z podstawowych składników odżywczych dla naszego organizmu i na pewno nie powinniśmy z nich rezygnować, przechodząc na dietę.

Przede wszystkim tłuszcz jest najbardziej skoncentrowanym źródłem energii dla tkanek i narządów człowieka. Każdy 1 gram tłuszczu dostarcza nam 9 kcal! Może się wydawać, że skoro przyjmujemy kalorie, to przytyjemy - jednak to bardzo uproszczone podejście. Energia jest niezbędna nam do życia, a najwięcej energii z tłuszczów wykorzystuje serce i mięśnie szkieletowe.

Gromadzone przez organizm tłuszcze pełnią także inne funkcje i mają niebagatelny wpływ na nasze zdrowie: pomagają w przyswajaniu niektórych witamin, są budulcem błon komórkowych i białej masy mózgu, tworzą naturalną warstwę, która chroni organizm przed utratą ciepła. Więcej informacji o wpływie tłuszczów na nasze zdrowie znajdziemy na pewno na stronie kampanii edukacyjnej Poznaj się na tłuszczach.

Zdrowa dieta zawiera tłuszcze!

Aby dieta nam nie zaszkodziła, nie możemy wyeliminować z niej całkowicie tłuszczów – jednak musimy wiedzieć jakie tłuszcze możemy spożywać!

Zdecydowanie należy ograniczyć ilość spożywanych tłuszczów nasyconych, znajdujących się głównie w produktach zwierzęcych. Jadłospis warto natomiast oprzeć na tłuszczach nienasyconych, a więc w głównej mierze pochodzenia roślinnego. Tłuszcze roślinne przybierają zazwyczaj postać płynną i znajdziemy je m.in. w olejach (rzepakowym, słonecznikowym, sojowym, kukurydzianym), oliwie z oliwek, algach, rybach morskich czy wysokiej jakości margarynie.

Musimy pamiętać jednak, że spożywanie tłuszczów (nawet roślinnych!) w nadmiarze zawsze szkodzi. W zdrowej diecie osoby dorosłej tłuszcze powinny stanowić ok. 30% dziennej dawki energii, z czego tłuszcze zwierzęce powinny pokrywać maksymalnie 10% naszego zapotrzebowania.



    Data: 2016-04-01
R E K L A M A



Komentarze nie są moderowane - widzisz treści niezgodne z prawem lub nieobyczajne zgłoś ten fakt administracji serwisu.

Najnowsze informacje

Podkreśl swoją figurę elegancką sukienką
Każda kobieta chce wyglądać pięknie na co dzień. Nasze stylizacje są jednak powtarzalne i często przestają zachwycać. Dlatego warto od czasu do czasu spróbować w modzie czegoś absolutnie odmiennego od tego, do czego się przyzwyczaiłyśmy. Najczęściej największe zmiany zauważamy zakładając dopasowane sukienki. Niewiele kobiet jednak ma odwagę na taką zmianę i podkreślenie swoich kształtów. Warto zmienić to w tym sezonie! więcej »
Aktywne spędzenie czasu z dziećmi
Lato to pora roku, kiedy więcej czasu spędzamy na świeżym powietrzu, niż w domu. Dlatego warto wyposażyć się w rzeczy, dzięki którym spacery czy zabawy na ogrodzie staną się jeszcze większą przyjemnością dla naszych maluchów. Jeśli jeszcze nie zdecydowaliście się na zakup rowerka, piaskownicy czy huśtawki dla dzieciaków to najwyższa pora, aby to zrobić. więcej »
Kabina bez brodzika – tak czy nie?
W ostatnim czasie daje się zauważyć wyraźny wzrost popularności kabin bez brodzika. Coraz więcej osób rezygnuje z niego, a trend ten idealnie pasuje do nowoczesnych łazienek, często urządzanych w stylu minimalistycznym. Zobaczmy jakie są wady i zalety takiego rozwiązania. więcej »

Polecamy produkty