Informacje - Porady

Jaki przekaz powinna nieść treść ulotki reklamowej?

Ulotka jest materiałem reklamowym o charakterze informacyjnym. Odznacza się niedużą objętością – najczęściej spotykane jej formy to kartka lub rozkładana broszurka. Jej celem jest przekazanie najważniejszych informacji na temat działalności i oferty firm oraz instytucji, nierzadko też w ten właśnie sposób promuje się rozmaite wydarzenia. Aby ulotka właściwie spełniła swoje zadanie, musi być w odpowiedni sposób skonstruowana, przy czym niezwykle ważna jest jej treść.

Zachęta do zapoznania się z ulotką

 

Przy tworzeniu ulotki ogromne znaczenie mają jej szata graficzna oraz treść. Szata graficzna ma wzbudzić zainteresowanie ulotką i zachęcić do jej przejrzenia. W związku z tym układ ulotki powinien być jasny i przejrzysty, a także pozbawiony zbędnych elementów. Mile widziane są standardowe czcionki o odpowiednim rozmiarze – pod tym względem tekst powinien być ujednolicony, nie należy używać zbyt dużej ilości różnych czcionek, ponieważ źle to wygląda. Wskazane nie jest nagromadzenie zbyt dużej ilości kolorów – to sprawia, że naprawdę istotne rzeczy stają się nieczytelne.

 

Istotne pytania

 

Także i do treści ulotki trzeba przywiązać należytą wagę. W tym momencie bardzo pomocne będzie znalezienie odpowiedzi na kilka ważnych pytań takich jak m. in.:

  • co konkretnie będzie poprzez ulotkę reklamowane?
  • do kogo skierowana ma być reklama?
  • jaki wizerunek firmy/instytucji ma zostać przekazany za pośrednictwem ulotki?
  • gdzie będą dystrybuowane ulotki?

Przy tworzeniu treści koniecznie trzeba zwrócić uwagę na nagłówek – jego funkcją jest zachęcenie odbiorcy do przeczytania ulotki. Nagłówek nie może być zbyt długi – powinno być to jakieś chwytliwe zdanie czy hasło, nietrudne do zapamiętania i łatwo wpadające w ucho.

Więcej o ulotkach reklamowych dowiecie się Państwo na stronie: http://gajet-druk.pl/article/ulotki

Ważne aspekty

 

Ogólny przekaz, jaki ma nieść ulotka, powinien być pozytywny oraz zachęcający odbiorcę do działania, np. do zakupu jakiegoś towaru. Chodzi o zaprezentowanie firmy czy tej produktu od jak najlepszej strony. Tu pojawia się istotna uwaga - nie należy podawać odbiorcy zbyt dużej ilości informacji – to dezorientuje. Trzeba się skupić na tym, co jest przedmiotem promocji, przedstawiając dane w konkretny sposób. Ulotka nie służy do tego, by prezentować cały asortyment firmy.

Jak sprawić, by przekaz miał pozytywny wydźwięk? Należy pamiętać o takich kwestiach jak:

  • używanie języka dostosowanego do danej grupy docelowej – nie może być on zbyt wyszukany i skomplikowany, nie jest zalecane używanie specjalistycznych terminów,
  • zaprezentowanie najistotniejszych cech i zalet promowanego produktu,
  • skupienie się na korzyściach, jakie osiągnie odbiorca, korzystając z produktu – dobrym pomysłem jest dołączenie do ulotki np. kuponu rabatowego,
  • podanie danych teleadresowych firmy – numeru telefonu, adresu stacjonarnego i adresu strony internetowej.


    Data: 2015-12-28
R E K L A M A



Komentarze nie są moderowane - widzisz treści niezgodne z prawem lub nieobyczajne zgłoś ten fakt administracji serwisu.

Najnowsze informacje

Zalety i wady współpracy z biurem rachunkowym
Dobrze prowadzona księgowość to bez wątpienia jeden z najważniejszych aspektów umożliwiających sprawne funkcjonowanie firmy. Część przedsiębiorców zatrudnia w tym celu księgową (lub nawet cały zespół księgowych), część decyduje się samodzielnie zajmować się finansami firmy – dotyczy to przede wszystkim właścicieli jednoosobowych i małych działalności gospodarczych. Niektórzy korzystają natomiast z usług biura rachunkowego, delegując w ten sposób część obowiązków na zewnętrzną firmę. Jakie są zalety i wady takiego rozwiązania? więcej »
Nike – buty nie tylko dla aktywnych fizycznie
Buty Nike, które jeszcze do niedawna kojarzone były jedynie z podstawowym wyposażeniem każdego koszykarza, świecą coraz większe triumfy wśród osób, które niekoniecznie mają coś wspólnego ze sportem. Sięgnęli po nie sławni projektanci, chcąc dodać swoim stylizacjom nowatorskiego charakteru. Później zaczęli je nosić znani artyści, aż w końcu stały się ulubionym rodzajem obuwia większości kobiet i mężczyzn na całym świecie. więcej »
Pościel bawełniana - czyli o trwałości i nowoczesności
Pościel bawełniana czyli bawełna bawełnie nie równa. Mało kto nie spotkał się z tym produktem, stał się on tradycją w naszych domach, przede wszystkim dzięki swojej wytrzymałości, co pozwala na to aby zaoszczędzić pieniądze i nie wydawać ich co chwilę na nowe komplety pościeli. więcej »

Polecamy produkty