Informacje - Porady

Jaki przekaz powinna nieść treść ulotki reklamowej?

Ulotka jest materiałem reklamowym o charakterze informacyjnym. Odznacza się niedużą objętością – najczęściej spotykane jej formy to kartka lub rozkładana broszurka. Jej celem jest przekazanie najważniejszych informacji na temat działalności i oferty firm oraz instytucji, nierzadko też w ten właśnie sposób promuje się rozmaite wydarzenia. Aby ulotka właściwie spełniła swoje zadanie, musi być w odpowiedni sposób skonstruowana, przy czym niezwykle ważna jest jej treść.

Zachęta do zapoznania się z ulotką

 

Przy tworzeniu ulotki ogromne znaczenie mają jej szata graficzna oraz treść. Szata graficzna ma wzbudzić zainteresowanie ulotką i zachęcić do jej przejrzenia. W związku z tym układ ulotki powinien być jasny i przejrzysty, a także pozbawiony zbędnych elementów. Mile widziane są standardowe czcionki o odpowiednim rozmiarze – pod tym względem tekst powinien być ujednolicony, nie należy używać zbyt dużej ilości różnych czcionek, ponieważ źle to wygląda. Wskazane nie jest nagromadzenie zbyt dużej ilości kolorów – to sprawia, że naprawdę istotne rzeczy stają się nieczytelne.

 

Istotne pytania

 

Także i do treści ulotki trzeba przywiązać należytą wagę. W tym momencie bardzo pomocne będzie znalezienie odpowiedzi na kilka ważnych pytań takich jak m. in.:

  • co konkretnie będzie poprzez ulotkę reklamowane?
  • do kogo skierowana ma być reklama?
  • jaki wizerunek firmy/instytucji ma zostać przekazany za pośrednictwem ulotki?
  • gdzie będą dystrybuowane ulotki?

Przy tworzeniu treści koniecznie trzeba zwrócić uwagę na nagłówek – jego funkcją jest zachęcenie odbiorcy do przeczytania ulotki. Nagłówek nie może być zbyt długi – powinno być to jakieś chwytliwe zdanie czy hasło, nietrudne do zapamiętania i łatwo wpadające w ucho.

Więcej o ulotkach reklamowych dowiecie się Państwo na stronie: http://gajet-druk.pl/article/ulotki

Ważne aspekty

 

Ogólny przekaz, jaki ma nieść ulotka, powinien być pozytywny oraz zachęcający odbiorcę do działania, np. do zakupu jakiegoś towaru. Chodzi o zaprezentowanie firmy czy tej produktu od jak najlepszej strony. Tu pojawia się istotna uwaga - nie należy podawać odbiorcy zbyt dużej ilości informacji – to dezorientuje. Trzeba się skupić na tym, co jest przedmiotem promocji, przedstawiając dane w konkretny sposób. Ulotka nie służy do tego, by prezentować cały asortyment firmy.

Jak sprawić, by przekaz miał pozytywny wydźwięk? Należy pamiętać o takich kwestiach jak:

  • używanie języka dostosowanego do danej grupy docelowej – nie może być on zbyt wyszukany i skomplikowany, nie jest zalecane używanie specjalistycznych terminów,
  • zaprezentowanie najistotniejszych cech i zalet promowanego produktu,
  • skupienie się na korzyściach, jakie osiągnie odbiorca, korzystając z produktu – dobrym pomysłem jest dołączenie do ulotki np. kuponu rabatowego,
  • podanie danych teleadresowych firmy – numeru telefonu, adresu stacjonarnego i adresu strony internetowej.


    Data: 2015-12-28
R E K L A M A



Komentarze nie są moderowane - widzisz treści niezgodne z prawem lub nieobyczajne zgłoś ten fakt administracji serwisu.

Najnowsze informacje

Odszkodowanie a zadośćuczynienie - jak je wywalczyć?
W zależności od tego, czy w wyniku wypadku powstała szkoda majątkowa czy niemajątkowa, poszkodowany będzie mógł starać się o odszkodowanie albo zadośćuczynienie. Te dwa określenia są często niesłusznie używane zamiennie. Czym się różnią i jak się o nie ubiegać? więcej »
Czy warto kupić mieszkanie na obrzeżach miasta?
Nie odczuwam tego, że mieszkam w wielkim mieście. Spokojna okolica, multum terenów zielonych, pełen relaks. Do tego mieszkanie kosztowało zdecydowanie mniej niż w centrum miasta lub jego okolicach. To argumenty najczęściej podawane przez osoby, które zdecydowały się zamieszkać na obrzeżach wielkiego miasta, z dala od centrum. więcej »
Jumping fitness, czyli jak schudnąć na trampolinie?
Wielu ludzi chodzących na siłownie czy do klubu fitness po pewnym czasie zaczyna odczuwać znużenie i przez to gubi motywację do treningów. W najlepszym wypadku osoby takie zaczynają szukać czegoś innego. W najgorszym – rezygnują z treningów w ogóle. Być może dzieje się tak, ponieważ ludzie ci nie słyszeli jeszcze o trampolinach, czyli o tzw. jumping fitness. więcej »

Polecamy produkty