Informacje - Odchudzanie

R jak regularność

Samodyscyplina i konsekwencja, dużo ruchu oraz zdrowa , zbilansowana dieta – to cztery główne składniki sukcesu w odchudzaniu. Wszystkie łączy jeden wspólny mianownik.

Podczas odchudzania najważniejsza jest regularność. Nieważne, jaką aktywność fizyczną wybierzesz : bieganie, rower, czy fitness – ważne abyś działała systematycznie. Podobnie sytuacja ma się z odżywianiem. Nieważne jaką dietę stosujesz – dietetycy zgadzają się z jednym. Nasz organizm powinien otrzymywać porcję energii 5 razy dziennie - średnio co trzy godziny.

- Podczas odchudzania korzystałam z porad dietetyka, który kładł bardzo duży nacisk na kwestię śniadania oraz kolacji. Nie pozwalał mi omijać ich w ciągu dnia w mojej diecie – mówi Marta, 28-latka z Warszawy.

Pierwszy posiłek uznawany jest za najważniejszy spośród wszystkich. Powinien dostarczać ok. 20% dziennego zapotrzebowania na kalorie. Dzięki temu od wczesnych godzin zapewniamy organizmowi sporą porcję energii, która przekłada się na lepsze samopoczucie i większą motywację do walki o wymarzoną sylwetkę. Lekka kolacja z kolei pomoże nam walczyć z pokusą najadania się wieczorem. Ważne aby ostatni posiłek zjeść trzy godziny przed snem.

Wielkim wrogiem odchudzania są zaparcia. Wg badań cierpi na nie co druga kobieta i co czwarty mężczyzna.

– W diecie odchudzającej bardzo ważną rolę odgrywa błonnik, który pobudza przemianę materii i pomaga regularnie eliminować nagromadzone w organizmie toksyny - mówi Małgorzata Zdrojewska, dietetyk współpracująca z firmą Good Food. – Poza tym „pęcznieje” w żołądku, zapewniając uczucie sytości przez wiele godzin od jego spożycia. W efekcie ogranicza łaknienie i pomaga w walce z nadwagą.

Źródłem błonnika pokarmowego są rośliny strączkowe, niektóre owoce i warzywa. Jednym ze sposobów na jego „znalezienie” podczas śniadania lub kolacji jest zastąpienie białego chleba - lekkim pieczywem wysokobłonnikowym. Jedną z propozycji może być np. lekkie pieczywo Wysoki Błonnik. Dodatek krojonych pełnych ziaren zbóż czynią z tego produktu bogate źródło tego składnika.

Ostatnią regularną czynnością w walce z nadwagą jest ruch. Wszystko jedno co robisz, ważne aby było powtarzane. Tym samym mamy już wszystkie elementy układanki: kiedy już zmobilizujesz się do ćwiczeń - bardziej przykładasz się do komponowania diety i zwracasz uwagę na to, co jesz. I w drugą stronę - jeśli odpowiednio się odżywiasz –systematycznie ćwicząc - szybciej zobaczysz efekty swoich starań.

    Data: 2012-08-17
R E K L A M A



Komentarze nie są moderowane - widzisz treści niezgodne z prawem lub nieobyczajne zgłoś ten fakt administracji serwisu.

Najnowsze informacje

Przepisy na smaczne i zdrowe przekąski
Dietetycy biją na alarm. Coraz więcej Polaków zamiast lekkich przekąsek kupuje chipsy lub słone paluszki, które tuczą i negatywnie wpływają na organizm. Chcesz zacząć dobrze się odżywiać? Postaw na przekąski, które nie tylko zaspokoją głód, ale do tego dodadzą Ci energii na resztę dnia. W poniższym tekście znajdziesz kilka przepisów, które z pewnością Cię zainspirują. więcej »
Zalety wyboru technikum informatycznego
Coraz więcej gimnazjalistów decyduje się na kontynuowanie nauki w technikum. I nie ma się co dziwić. Wybór takiej szkoły pozwala nie tylko przystąpić do kwalifikującej do pójścia na studia matury, ale też zdobyć zawód, który może okazać się przepustką do rozpoczęcia wymarzonej pracy. Jednym z najpopularniejszych techników są technika informatyczne, które z roku na rok przyjmują coraz więcej uczniów. Ty też chcesz się do niego zapisać, ale nie wiesz czy wciąż warto? Poniżej przedstawiamy zalety wyboru technikum informatycznego. więcej »
Odszkodowanie a zadośćuczynienie - jak je wywalczyć?
W zależności od tego, czy w wyniku wypadku powstała szkoda majątkowa czy niemajątkowa, poszkodowany będzie mógł starać się o odszkodowanie albo zadośćuczynienie. Te dwa określenia są często niesłusznie używane zamiennie. Czym się różnią i jak się o nie ubiegać? więcej »

Polecamy produkty