Informacje - Zdrowie

Ile wiemy o AIDS?

Z badania TNS OBOP zrealizowanego na zlecenie Krajowego Centrum ds. AIDS wynika, że ponad połowa osób (58%) stanowiących grupę celową kampanii "Porozmawiaj o AIDS. Przeszłość bywa groźna" spontanicznie przyznaje, że zetknęła się w ostatnich tygodniach, w różnych mediach, z informacjami na temat HIV/AIDS. Natomiast po pokazaniu badanym materiałów związanych z kampanią, aż 3 na 4 osoby (75%) deklarują, że spotkały się z niniejszym przekazem.

Kampania była najbardziej zauważalna na plakatach ulicznych, billboardach (45%) oraz w telewizji (34%). Następnie 25% badanych zetknęło się z informacjami na temat HIV/AIDS w prasie, 23% w radio, a 19% widziało materiały informacyjne, ulotki, kalendarze lub długopisy z hasłem kampanii.

W opinii badanych reklamy kampanii są: informacyjne (58%), życiowe (40%) oraz warte zapamiętania (35%). Kampania podobała się dzięki temu, że: porusza ważną, potrzebną tematykę, sygnalizuje ważny problem (30%), jest dobrze zrobiona (16%), ma czytelny przekaz, jest zrozumiała, jasna, przystępna (16%) oraz jest życiowa (11%). Dodatkowo podobało się w reklamie to, iż trafia do odbiorcy, daje do myślenia (7%) oraz że jest łagodna, stonowana, nie natarczywa (6%).

Z punktu widzenia oceny efektywności kampanii społecznej najważniejsze jest, aby zmienić sposób zachowania osób, do których kierowany jest przekaz. Niniejsza kampania ma na celu między innymi zmotywowanie jej odbiorców do rozmowy ze swoim partnerem (partnerką) na temat przeszłości, tzn. dotychczasowych partnerów seksualnych. Z badania wynika, że dzięki kampanii prawie co czwarta osoba (24%) rozmawiała ze swoim partnerem (partnerką) na temat swoich doświadczeń seksualnych. Kolejne 10% planuje taką rozmowę w przyszłości.

Kampania zachęca również osoby będące w związku partnerskim do podjęcia tematu zagrożenia zakażeniem HIV/AIDS. W wyniku zetknięcia się z kampanią, 20% rozmawiało na ten temat z partnerem, a 14% planuje porozmawiać o zagrożeniu zakażeniem HIV/AIDS w przyszłości.

Badanie zrealizowane przez TNS OBOP na zlecenie Krajowego Centrum ds. AIDS przeprowadzono w lipcu i wrześniu 2003 roku, każdorazowo na 300 osobach stanowiących grupę celową kampanii społecznej. Badanie realizowano w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.

Źródło - SerwisPrasowy.pl

    Data: 2003-11-15

Komentarze nie są moderowane - widzisz treści niezgodne z prawem lub nieobyczajne zgłoś ten fakt administracji serwisu.

Najnowsze informacje

Deweloper czy rynek wtórny? Na jakie mieszkanie się zdecydować?

Deweloper czy rynek wtórny? Na jakie mieszkanie się zdecydować?

Wszystko – każda rzecz, czynność czy sytuacja ma swoje tak zwane dwie strony medalu. Patrząc na wszystko z dwóch stron, można dostrzec zarówno zalety, jak i wady. Podobnie jest z zakupem domu lub mieszkania. Decydując się na wejście w posiadanie własnego lokum, stajemy przed dylematem – deweloper czy rynek wtórny? Z opinii ekspertów wynika, że ten pierwszy cieszy się większym zainteresowaniem kupców. Ponad 50% kupujących nawet nie rozważa możliwości dokonania zakupu na rynku wtórnym, a kolejne 25% wolałoby jednak mieszkanie od dewelopera.
Zalety białych listew przypodłogowych

Zalety białych listew przypodłogowych

Jednym z ostatnich, ale też jednym z najważniejszych etapów wykończenia wnętrza jest instalacja listwy przypodłogowej, za pomocą których zakrywa się szczelinę dylatacyjną. Dobrze dopasowane cokoły sprawią że pomieszczenie się wyróżni i będzie cieszyć oko przez długi czas. Poniżej wymienimy kilka istotnych zalet białych listew przypodłogowych oraz zastanowimy się w jakich wnętrzach powinny zostać użyte.

Polecamy produkty