Informacje - Zdrowie

Ile wiemy o AIDS?

Z badania TNS OBOP zrealizowanego na zlecenie Krajowego Centrum ds. AIDS wynika, że ponad połowa osób (58%) stanowiących grupę celową kampanii "Porozmawiaj o AIDS. Przeszłość bywa groźna" spontanicznie przyznaje, że zetknęła się w ostatnich tygodniach, w różnych mediach, z informacjami na temat HIV/AIDS. Natomiast po pokazaniu badanym materiałów związanych z kampanią, aż 3 na 4 osoby (75%) deklarują, że spotkały się z niniejszym przekazem.

Kampania była najbardziej zauważalna na plakatach ulicznych, billboardach (45%) oraz w telewizji (34%). Następnie 25% badanych zetknęło się z informacjami na temat HIV/AIDS w prasie, 23% w radio, a 19% widziało materiały informacyjne, ulotki, kalendarze lub długopisy z hasłem kampanii.

W opinii badanych reklamy kampanii są: informacyjne (58%), życiowe (40%) oraz warte zapamiętania (35%). Kampania podobała się dzięki temu, że: porusza ważną, potrzebną tematykę, sygnalizuje ważny problem (30%), jest dobrze zrobiona (16%), ma czytelny przekaz, jest zrozumiała, jasna, przystępna (16%) oraz jest życiowa (11%). Dodatkowo podobało się w reklamie to, iż trafia do odbiorcy, daje do myślenia (7%) oraz że jest łagodna, stonowana, nie natarczywa (6%).

Z punktu widzenia oceny efektywności kampanii społecznej najważniejsze jest, aby zmienić sposób zachowania osób, do których kierowany jest przekaz. Niniejsza kampania ma na celu między innymi zmotywowanie jej odbiorców do rozmowy ze swoim partnerem (partnerką) na temat przeszłości, tzn. dotychczasowych partnerów seksualnych. Z badania wynika, że dzięki kampanii prawie co czwarta osoba (24%) rozmawiała ze swoim partnerem (partnerką) na temat swoich doświadczeń seksualnych. Kolejne 10% planuje taką rozmowę w przyszłości.

Kampania zachęca również osoby będące w związku partnerskim do podjęcia tematu zagrożenia zakażeniem HIV/AIDS. W wyniku zetknięcia się z kampanią, 20% rozmawiało na ten temat z partnerem, a 14% planuje porozmawiać o zagrożeniu zakażeniem HIV/AIDS w przyszłości.

Badanie zrealizowane przez TNS OBOP na zlecenie Krajowego Centrum ds. AIDS przeprowadzono w lipcu i wrześniu 2003 roku, każdorazowo na 300 osobach stanowiących grupę celową kampanii społecznej. Badanie realizowano w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.

Źródło - SerwisPrasowy.pl

    Data: 2003-11-15
R E K L A M A



Komentarze nie są moderowane - widzisz treści niezgodne z prawem lub nieobyczajne zgłoś ten fakt administracji serwisu.

Najnowsze informacje

Laser frakcyjny CO2 - sposób na widoczne odmłodzenie skóry

Laser frakcyjny CO2 - sposób na widoczne odmłodzenie skóry

Zabieg medycyny estetycznej wykorzystujący laser frakcyjny CO2 jest w pełni bezpiecznym oraz satysfakcjonującym zabiegiem odmładzającym skórę, którego pierwsze efekty zauważyć można już po pierwszej sesji naświetlania. Jak przebiega proces laseroterapii frakcyjnej? Jakie są wskazania do przeprowadzenia zabiegów tego typu?
Ponad 20 towarzystw - które wybrać?

Ponad 20 towarzystw - które wybrać?

W Polsce działa kilkadziesiąt towarzystw ubezpieczeniowych, z których większość oferuje polisy komunikacyjne OC. Szeroki wybór, silna konkurencja i duża liczba klientów powodują, że znalezienie najlepszej oferty dopasowanej do Twoich indywidualnych kryteriów może sprawiać niemałe trudności. Dowiedz się, jak ułatwić sobie poszukiwanie OC.
Czy konsolidacja kredytów się opłaca?

Czy konsolidacja kredytów się opłaca?

Kredyt to taki gość, którego wolimy nie oglądać zbyt często. Gdy jednak zaczyna pukać do drzwi kilka razy w miesiącu, robi się nerwowo – kredyt za mieszkanie, rata za samochód, nowe meble w kuchni…W nawale codziennych obowiązków ciężko czasem pamiętać o spłacie kilku lub nawet kilkunastu zobowiązań. Połączenie wielu zobowiązań w jedno pozwala ograniczyć wizyty niechcianych gości.

Polecamy produkty