Informacje - Zdrowie

Ile wiemy o AIDS?

Z badania TNS OBOP zrealizowanego na zlecenie Krajowego Centrum ds. AIDS wynika, że ponad połowa osób (58%) stanowiących grupę celową kampanii "Porozmawiaj o AIDS. Przeszłość bywa groźna" spontanicznie przyznaje, że zetknęła się w ostatnich tygodniach, w różnych mediach, z informacjami na temat HIV/AIDS. Natomiast po pokazaniu badanym materiałów związanych z kampanią, aż 3 na 4 osoby (75%) deklarują, że spotkały się z niniejszym przekazem.

Kampania była najbardziej zauważalna na plakatach ulicznych, billboardach (45%) oraz w telewizji (34%). Następnie 25% badanych zetknęło się z informacjami na temat HIV/AIDS w prasie, 23% w radio, a 19% widziało materiały informacyjne, ulotki, kalendarze lub długopisy z hasłem kampanii.

W opinii badanych reklamy kampanii są: informacyjne (58%), życiowe (40%) oraz warte zapamiętania (35%). Kampania podobała się dzięki temu, że: porusza ważną, potrzebną tematykę, sygnalizuje ważny problem (30%), jest dobrze zrobiona (16%), ma czytelny przekaz, jest zrozumiała, jasna, przystępna (16%) oraz jest życiowa (11%). Dodatkowo podobało się w reklamie to, iż trafia do odbiorcy, daje do myślenia (7%) oraz że jest łagodna, stonowana, nie natarczywa (6%).

Z punktu widzenia oceny efektywności kampanii społecznej najważniejsze jest, aby zmienić sposób zachowania osób, do których kierowany jest przekaz. Niniejsza kampania ma na celu między innymi zmotywowanie jej odbiorców do rozmowy ze swoim partnerem (partnerką) na temat przeszłości, tzn. dotychczasowych partnerów seksualnych. Z badania wynika, że dzięki kampanii prawie co czwarta osoba (24%) rozmawiała ze swoim partnerem (partnerką) na temat swoich doświadczeń seksualnych. Kolejne 10% planuje taką rozmowę w przyszłości.

Kampania zachęca również osoby będące w związku partnerskim do podjęcia tematu zagrożenia zakażeniem HIV/AIDS. W wyniku zetknięcia się z kampanią, 20% rozmawiało na ten temat z partnerem, a 14% planuje porozmawiać o zagrożeniu zakażeniem HIV/AIDS w przyszłości.

Badanie zrealizowane przez TNS OBOP na zlecenie Krajowego Centrum ds. AIDS przeprowadzono w lipcu i wrześniu 2003 roku, każdorazowo na 300 osobach stanowiących grupę celową kampanii społecznej. Badanie realizowano w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.

Źródło - SerwisPrasowy.pl

    Data: 2003-11-15
R E K L A M A



Komentarze nie są moderowane - widzisz treści niezgodne z prawem lub nieobyczajne zgłoś ten fakt administracji serwisu.

Najnowsze informacje

Szorty – jak dopasować je do figury
Krótkie spodenki to doskonała alternatywa dla letnich spódniczek. Szorty pozwalają na odsłonięcie nóg, a jednocześnie na zachowanie komfortu i dużej swobody ruchów. Mogą być elementem stylizacji sportowej, strojem do pracy, a nawet… podstawą wieczorowej kreacji. Dobrze będą czuły się w nich zarówno miłośniczki romantycznego stylu boho, jak i eleganckie i nieskazitelne minimalistki. Ze względu na to, że szorty z założenia odkrywają nieco ciała, musimy zadbać o to, by jak najlepiej służyły naszej sylwetce. Jak dobrać spodenki do figury? Omawiamy najpopularniejsze modele. więcej »
Kolorowe pufy plecione do siedzenia – praktyczna ozdoba do twojego domu
Gdy przyjmujemy dużo gości, czasami zdarza się, że brakuje dla nich miejsca do siedzenia. Nie musisz jednak wcale zabierać się za poszukiwania nowej sofy albo dodatkowych krzeseł. Doskonałą alternatywą będą kolorowe pufy, które zmieszczą się nawet w najmniejszej kawalerce. więcej »
Egzotyczne wczasy dla zimowych urlopowiczów
Sezon wakacyjny w pełni, lecz nie wszyscy mogą cieszyć się z urlopu w tym właśnie okresie. Wiele osób w lipcu i sierpniu pracuje, a urlop otrzymuje dopiero w miesiącach zimowych. Jest to okres, który nie sprzyja wypoczynkowi w Polsce, jednak już latem można wykupić wczasy w egzotycznych miejscach, w których słońca jest mnóstwo, nawet gdy w Polsce pada śnieg i panują mrozy. Polecanymi kierunkami na zimowe wczasy w egzotycznych krajach są zwłaszcza Kuba i Malediwy. więcej »

Polecamy produkty