Informacje - Zdrowie

Ile wiemy o AIDS?

Z badania TNS OBOP zrealizowanego na zlecenie Krajowego Centrum ds. AIDS wynika, że ponad połowa osób (58%) stanowiących grupę celową kampanii "Porozmawiaj o AIDS. Przeszłość bywa groźna" spontanicznie przyznaje, że zetknęła się w ostatnich tygodniach, w różnych mediach, z informacjami na temat HIV/AIDS. Natomiast po pokazaniu badanym materiałów związanych z kampanią, aż 3 na 4 osoby (75%) deklarują, że spotkały się z niniejszym przekazem.

Kampania była najbardziej zauważalna na plakatach ulicznych, billboardach (45%) oraz w telewizji (34%). Następnie 25% badanych zetknęło się z informacjami na temat HIV/AIDS w prasie, 23% w radio, a 19% widziało materiały informacyjne, ulotki, kalendarze lub długopisy z hasłem kampanii.

W opinii badanych reklamy kampanii są: informacyjne (58%), życiowe (40%) oraz warte zapamiętania (35%). Kampania podobała się dzięki temu, że: porusza ważną, potrzebną tematykę, sygnalizuje ważny problem (30%), jest dobrze zrobiona (16%), ma czytelny przekaz, jest zrozumiała, jasna, przystępna (16%) oraz jest życiowa (11%). Dodatkowo podobało się w reklamie to, iż trafia do odbiorcy, daje do myślenia (7%) oraz że jest łagodna, stonowana, nie natarczywa (6%).

Z punktu widzenia oceny efektywności kampanii społecznej najważniejsze jest, aby zmienić sposób zachowania osób, do których kierowany jest przekaz. Niniejsza kampania ma na celu między innymi zmotywowanie jej odbiorców do rozmowy ze swoim partnerem (partnerką) na temat przeszłości, tzn. dotychczasowych partnerów seksualnych. Z badania wynika, że dzięki kampanii prawie co czwarta osoba (24%) rozmawiała ze swoim partnerem (partnerką) na temat swoich doświadczeń seksualnych. Kolejne 10% planuje taką rozmowę w przyszłości.

Kampania zachęca również osoby będące w związku partnerskim do podjęcia tematu zagrożenia zakażeniem HIV/AIDS. W wyniku zetknięcia się z kampanią, 20% rozmawiało na ten temat z partnerem, a 14% planuje porozmawiać o zagrożeniu zakażeniem HIV/AIDS w przyszłości.

Badanie zrealizowane przez TNS OBOP na zlecenie Krajowego Centrum ds. AIDS przeprowadzono w lipcu i wrześniu 2003 roku, każdorazowo na 300 osobach stanowiących grupę celową kampanii społecznej. Badanie realizowano w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.

Źródło - SerwisPrasowy.pl

    Data: 2003-11-15
R E K L A M A



Komentarze nie są moderowane - widzisz treści niezgodne z prawem lub nieobyczajne zgłoś ten fakt administracji serwisu.

Najnowsze informacje

Wybieramy praktyczne i wygodne ławki ogrodowe
Ławka do ogrodu powinna być wygodna, praktyczna i trwała. W artykule przedstawiamy różne jej rodzaje i materiały. Zobaczmy, jaki mebel wybrać, aby czas spędzany na świeżym powietrzu był relaksujący dla całej rodziny. więcej »
Dlaczego powinniśmy kochać hotele?
Każdy z nas potrzebuje czasem odpocząć. Żyjemy w biegu, ale co jakiś czas przychodzi moment, kiedy warto nabrać sił do podejmowania nowych wyzwań. Idealnym miejscem do relaksu i regeneracji są hotele. W ich ofercie znajdziemy komfortowe miejsca do spania, wysoki poziom obsługi oraz dostęp do dodatkowych atrakcji. Niezależnie od tego, czy wybieramy hotel na pojezierzu, czy spa w górach, mamy pewność, że będzie to czas, który poświęcimy sobie. Przedstawiamy poniżej kilka argumentów, dlaczego powinniśmy kochać hotele. więcej »
Polisa turystyczna, czyli poczucie bezpieczeństwa podczas podróży zagranicznej
Na urlopie, wakacjach, aktywnych feriach zimowych przede wszystkim chcemy się odprężyć i odpocząć. Z pewnością relaks dopełnić może właściwie dobrana polisa ubezpieczeniowa. Warto mieć przecież gwarancję, że na wypadek nieszczęśliwego wypadku lub niefortunnego zdarzenia towarzystwo ubezpieczeniowe pokryje niespodziewane koszty. więcej »

Polecamy produkty