Informacje - Zdrowie

Ile wiemy o AIDS?

Z badania TNS OBOP zrealizowanego na zlecenie Krajowego Centrum ds. AIDS wynika, że ponad połowa osób (58%) stanowiących grupę celową kampanii "Porozmawiaj o AIDS. Przeszłość bywa groźna" spontanicznie przyznaje, że zetknęła się w ostatnich tygodniach, w różnych mediach, z informacjami na temat HIV/AIDS. Natomiast po pokazaniu badanym materiałów związanych z kampanią, aż 3 na 4 osoby (75%) deklarują, że spotkały się z niniejszym przekazem.

Kampania była najbardziej zauważalna na plakatach ulicznych, billboardach (45%) oraz w telewizji (34%). Następnie 25% badanych zetknęło się z informacjami na temat HIV/AIDS w prasie, 23% w radio, a 19% widziało materiały informacyjne, ulotki, kalendarze lub długopisy z hasłem kampanii.

W opinii badanych reklamy kampanii są: informacyjne (58%), życiowe (40%) oraz warte zapamiętania (35%). Kampania podobała się dzięki temu, że: porusza ważną, potrzebną tematykę, sygnalizuje ważny problem (30%), jest dobrze zrobiona (16%), ma czytelny przekaz, jest zrozumiała, jasna, przystępna (16%) oraz jest życiowa (11%). Dodatkowo podobało się w reklamie to, iż trafia do odbiorcy, daje do myślenia (7%) oraz że jest łagodna, stonowana, nie natarczywa (6%).

Z punktu widzenia oceny efektywności kampanii społecznej najważniejsze jest, aby zmienić sposób zachowania osób, do których kierowany jest przekaz. Niniejsza kampania ma na celu między innymi zmotywowanie jej odbiorców do rozmowy ze swoim partnerem (partnerką) na temat przeszłości, tzn. dotychczasowych partnerów seksualnych. Z badania wynika, że dzięki kampanii prawie co czwarta osoba (24%) rozmawiała ze swoim partnerem (partnerką) na temat swoich doświadczeń seksualnych. Kolejne 10% planuje taką rozmowę w przyszłości.

Kampania zachęca również osoby będące w związku partnerskim do podjęcia tematu zagrożenia zakażeniem HIV/AIDS. W wyniku zetknięcia się z kampanią, 20% rozmawiało na ten temat z partnerem, a 14% planuje porozmawiać o zagrożeniu zakażeniem HIV/AIDS w przyszłości.

Badanie zrealizowane przez TNS OBOP na zlecenie Krajowego Centrum ds. AIDS przeprowadzono w lipcu i wrześniu 2003 roku, każdorazowo na 300 osobach stanowiących grupę celową kampanii społecznej. Badanie realizowano w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.

Źródło - SerwisPrasowy.pl

    Data: 2003-11-15
R E K L A M A



Komentarze nie są moderowane - widzisz treści niezgodne z prawem lub nieobyczajne zgłoś ten fakt administracji serwisu.

Najnowsze informacje

Zalety i wady współpracy z biurem rachunkowym
Dobrze prowadzona księgowość to bez wątpienia jeden z najważniejszych aspektów umożliwiających sprawne funkcjonowanie firmy. Część przedsiębiorców zatrudnia w tym celu księgową (lub nawet cały zespół księgowych), część decyduje się samodzielnie zajmować się finansami firmy – dotyczy to przede wszystkim właścicieli jednoosobowych i małych działalności gospodarczych. Niektórzy korzystają natomiast z usług biura rachunkowego, delegując w ten sposób część obowiązków na zewnętrzną firmę. Jakie są zalety i wady takiego rozwiązania? więcej »
Nike – buty nie tylko dla aktywnych fizycznie
Buty Nike, które jeszcze do niedawna kojarzone były jedynie z podstawowym wyposażeniem każdego koszykarza, świecą coraz większe triumfy wśród osób, które niekoniecznie mają coś wspólnego ze sportem. Sięgnęli po nie sławni projektanci, chcąc dodać swoim stylizacjom nowatorskiego charakteru. Później zaczęli je nosić znani artyści, aż w końcu stały się ulubionym rodzajem obuwia większości kobiet i mężczyzn na całym świecie. więcej »
Pościel bawełniana - czyli o trwałości i nowoczesności
Pościel bawełniana czyli bawełna bawełnie nie równa. Mało kto nie spotkał się z tym produktem, stał się on tradycją w naszych domach, przede wszystkim dzięki swojej wytrzymałości, co pozwala na to aby zaoszczędzić pieniądze i nie wydawać ich co chwilę na nowe komplety pościeli. więcej »

Polecamy produkty