Informacje - Zdrowie

Ile wiemy o AIDS?

Z badania TNS OBOP zrealizowanego na zlecenie Krajowego Centrum ds. AIDS wynika, że ponad połowa osób (58%) stanowiących grupę celową kampanii "Porozmawiaj o AIDS. Przeszłość bywa groźna" spontanicznie przyznaje, że zetknęła się w ostatnich tygodniach, w różnych mediach, z informacjami na temat HIV/AIDS. Natomiast po pokazaniu badanym materiałów związanych z kampanią, aż 3 na 4 osoby (75%) deklarują, że spotkały się z niniejszym przekazem.

Kampania była najbardziej zauważalna na plakatach ulicznych, billboardach (45%) oraz w telewizji (34%). Następnie 25% badanych zetknęło się z informacjami na temat HIV/AIDS w prasie, 23% w radio, a 19% widziało materiały informacyjne, ulotki, kalendarze lub długopisy z hasłem kampanii.

W opinii badanych reklamy kampanii są: informacyjne (58%), życiowe (40%) oraz warte zapamiętania (35%). Kampania podobała się dzięki temu, że: porusza ważną, potrzebną tematykę, sygnalizuje ważny problem (30%), jest dobrze zrobiona (16%), ma czytelny przekaz, jest zrozumiała, jasna, przystępna (16%) oraz jest życiowa (11%). Dodatkowo podobało się w reklamie to, iż trafia do odbiorcy, daje do myślenia (7%) oraz że jest łagodna, stonowana, nie natarczywa (6%).

Z punktu widzenia oceny efektywności kampanii społecznej najważniejsze jest, aby zmienić sposób zachowania osób, do których kierowany jest przekaz. Niniejsza kampania ma na celu między innymi zmotywowanie jej odbiorców do rozmowy ze swoim partnerem (partnerką) na temat przeszłości, tzn. dotychczasowych partnerów seksualnych. Z badania wynika, że dzięki kampanii prawie co czwarta osoba (24%) rozmawiała ze swoim partnerem (partnerką) na temat swoich doświadczeń seksualnych. Kolejne 10% planuje taką rozmowę w przyszłości.

Kampania zachęca również osoby będące w związku partnerskim do podjęcia tematu zagrożenia zakażeniem HIV/AIDS. W wyniku zetknięcia się z kampanią, 20% rozmawiało na ten temat z partnerem, a 14% planuje porozmawiać o zagrożeniu zakażeniem HIV/AIDS w przyszłości.

Badanie zrealizowane przez TNS OBOP na zlecenie Krajowego Centrum ds. AIDS przeprowadzono w lipcu i wrześniu 2003 roku, każdorazowo na 300 osobach stanowiących grupę celową kampanii społecznej. Badanie realizowano w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.

Źródło - SerwisPrasowy.pl

    Data: 2003-11-15
R E K L A M A



Komentarze nie są moderowane - widzisz treści niezgodne z prawem lub nieobyczajne zgłoś ten fakt administracji serwisu.

Najnowsze informacje

Odszkodowanie a zadośćuczynienie - jak je wywalczyć?
W zależności od tego, czy w wyniku wypadku powstała szkoda majątkowa czy niemajątkowa, poszkodowany będzie mógł starać się o odszkodowanie albo zadośćuczynienie. Te dwa określenia są często niesłusznie używane zamiennie. Czym się różnią i jak się o nie ubiegać? więcej »
Czy warto kupić mieszkanie na obrzeżach miasta?
Nie odczuwam tego, że mieszkam w wielkim mieście. Spokojna okolica, multum terenów zielonych, pełen relaks. Do tego mieszkanie kosztowało zdecydowanie mniej niż w centrum miasta lub jego okolicach. To argumenty najczęściej podawane przez osoby, które zdecydowały się zamieszkać na obrzeżach wielkiego miasta, z dala od centrum. więcej »
Jumping fitness, czyli jak schudnąć na trampolinie?
Wielu ludzi chodzących na siłownie czy do klubu fitness po pewnym czasie zaczyna odczuwać znużenie i przez to gubi motywację do treningów. W najlepszym wypadku osoby takie zaczynają szukać czegoś innego. W najgorszym – rezygnują z treningów w ogóle. Być może dzieje się tak, ponieważ ludzie ci nie słyszeli jeszcze o trampolinach, czyli o tzw. jumping fitness. więcej »

Polecamy produkty