Informacje - Zdrowie

Ile wiemy o AIDS?

Z badania TNS OBOP zrealizowanego na zlecenie Krajowego Centrum ds. AIDS wynika, że ponad połowa osób (58%) stanowiących grupę celową kampanii "Porozmawiaj o AIDS. Przeszłość bywa groźna" spontanicznie przyznaje, że zetknęła się w ostatnich tygodniach, w różnych mediach, z informacjami na temat HIV/AIDS. Natomiast po pokazaniu badanym materiałów związanych z kampanią, aż 3 na 4 osoby (75%) deklarują, że spotkały się z niniejszym przekazem.

Kampania była najbardziej zauważalna na plakatach ulicznych, billboardach (45%) oraz w telewizji (34%). Następnie 25% badanych zetknęło się z informacjami na temat HIV/AIDS w prasie, 23% w radio, a 19% widziało materiały informacyjne, ulotki, kalendarze lub długopisy z hasłem kampanii.

W opinii badanych reklamy kampanii są: informacyjne (58%), życiowe (40%) oraz warte zapamiętania (35%). Kampania podobała się dzięki temu, że: porusza ważną, potrzebną tematykę, sygnalizuje ważny problem (30%), jest dobrze zrobiona (16%), ma czytelny przekaz, jest zrozumiała, jasna, przystępna (16%) oraz jest życiowa (11%). Dodatkowo podobało się w reklamie to, iż trafia do odbiorcy, daje do myślenia (7%) oraz że jest łagodna, stonowana, nie natarczywa (6%).

Z punktu widzenia oceny efektywności kampanii społecznej najważniejsze jest, aby zmienić sposób zachowania osób, do których kierowany jest przekaz. Niniejsza kampania ma na celu między innymi zmotywowanie jej odbiorców do rozmowy ze swoim partnerem (partnerką) na temat przeszłości, tzn. dotychczasowych partnerów seksualnych. Z badania wynika, że dzięki kampanii prawie co czwarta osoba (24%) rozmawiała ze swoim partnerem (partnerką) na temat swoich doświadczeń seksualnych. Kolejne 10% planuje taką rozmowę w przyszłości.

Kampania zachęca również osoby będące w związku partnerskim do podjęcia tematu zagrożenia zakażeniem HIV/AIDS. W wyniku zetknięcia się z kampanią, 20% rozmawiało na ten temat z partnerem, a 14% planuje porozmawiać o zagrożeniu zakażeniem HIV/AIDS w przyszłości.

Badanie zrealizowane przez TNS OBOP na zlecenie Krajowego Centrum ds. AIDS przeprowadzono w lipcu i wrześniu 2003 roku, każdorazowo na 300 osobach stanowiących grupę celową kampanii społecznej. Badanie realizowano w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.

Źródło - SerwisPrasowy.pl

    Data: 2003-11-15



Komentarze nie są moderowane - widzisz treści niezgodne z prawem lub nieobyczajne zgłoś ten fakt administracji serwisu.

Najnowsze informacje

Wynajmij swoje call center
Udostępnienie klientom możliwości swobodnego kontaktu telefonicznego zwiększa szanse na skuteczną sprzedaż i buduje pozytywny wizerunek firmy. Nie zawsze trzeba tworzyć od podstaw własny dział call center – obecnie coraz popularniejszy jest outsourcing tych usług. Kto może najwięcej na nim skorzystać i czym kierować się przy wyborze? więcej »
Czy sportowe buty nike nadają się na każdą okazję?
Sportowy styl życia zadomowił się u nas już na dobre. Mamy nie tylko modę na zdrowe jedzenie, bieganie, a więc ogólnie bycie fit, ale również na sportowy styl ubierania. Już nikogo nie dziwią sportowe stylizacje celebrytów, którzy nawet na dość oficjalne spotkania ubierają się na sportowo. Zobaczmy, czy buty sportowe faktycznie pasują do każdego stroju. więcej »
Prezenty na Dzień Babci i Dziadka - 5 oryginalnych pomysłów
Babcia i dziadek to wyjątkowe osoby w życiu każdego z nas. Kojarzą nam się z beztroskim dzieciństwem, śniadaniem podawanym do łóżka, śmiechem i miłością. Niestety zbyt często brakuje nam czasu na złożenia im wizyty i wspólne spędzenie paru chwil. Ale w Dzień Babci i Dziadka nie może nas zabraknąć, należy także pamiętać o upominku, który będzie najlepszą formą okazania przywiązania i wdzięczności za ich ciepło i niewyczerpaną cierpliwość. A jakie podarunki ucieszą naszych seniorów? Oto 5 oryginalnych pomysłów. więcej »

Polecamy produkty

Polecamy strony: Old Timers Garage | Kolorowa Ryba | Mostek w kuchni | MiniMili.pl | DueCappucci |