Informacje - Zdrowie

Ile wiemy o AIDS?

Z badania TNS OBOP zrealizowanego na zlecenie Krajowego Centrum ds. AIDS wynika, że ponad połowa osób (58%) stanowiących grupę celową kampanii "Porozmawiaj o AIDS. Przeszłość bywa groźna" spontanicznie przyznaje, że zetknęła się w ostatnich tygodniach, w różnych mediach, z informacjami na temat HIV/AIDS. Natomiast po pokazaniu badanym materiałów związanych z kampanią, aż 3 na 4 osoby (75%) deklarują, że spotkały się z niniejszym przekazem.

Kampania była najbardziej zauważalna na plakatach ulicznych, billboardach (45%) oraz w telewizji (34%). Następnie 25% badanych zetknęło się z informacjami na temat HIV/AIDS w prasie, 23% w radio, a 19% widziało materiały informacyjne, ulotki, kalendarze lub długopisy z hasłem kampanii.

W opinii badanych reklamy kampanii są: informacyjne (58%), życiowe (40%) oraz warte zapamiętania (35%). Kampania podobała się dzięki temu, że: porusza ważną, potrzebną tematykę, sygnalizuje ważny problem (30%), jest dobrze zrobiona (16%), ma czytelny przekaz, jest zrozumiała, jasna, przystępna (16%) oraz jest życiowa (11%). Dodatkowo podobało się w reklamie to, iż trafia do odbiorcy, daje do myślenia (7%) oraz że jest łagodna, stonowana, nie natarczywa (6%).

Z punktu widzenia oceny efektywności kampanii społecznej najważniejsze jest, aby zmienić sposób zachowania osób, do których kierowany jest przekaz. Niniejsza kampania ma na celu między innymi zmotywowanie jej odbiorców do rozmowy ze swoim partnerem (partnerką) na temat przeszłości, tzn. dotychczasowych partnerów seksualnych. Z badania wynika, że dzięki kampanii prawie co czwarta osoba (24%) rozmawiała ze swoim partnerem (partnerką) na temat swoich doświadczeń seksualnych. Kolejne 10% planuje taką rozmowę w przyszłości.

Kampania zachęca również osoby będące w związku partnerskim do podjęcia tematu zagrożenia zakażeniem HIV/AIDS. W wyniku zetknięcia się z kampanią, 20% rozmawiało na ten temat z partnerem, a 14% planuje porozmawiać o zagrożeniu zakażeniem HIV/AIDS w przyszłości.

Badanie zrealizowane przez TNS OBOP na zlecenie Krajowego Centrum ds. AIDS przeprowadzono w lipcu i wrześniu 2003 roku, każdorazowo na 300 osobach stanowiących grupę celową kampanii społecznej. Badanie realizowano w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.

Źródło - SerwisPrasowy.pl

    Data: 2003-11-15



Komentarze nie są moderowane - widzisz treści niezgodne z prawem lub nieobyczajne zgłoś ten fakt administracji serwisu.

Najnowsze informacje

Leczenie niepłodności - co warto wiedzieć?
Pary borykające się z problemem niepłodności na początku są zdezorientowane, podobnie zresztą, jak bliskie im osoby. Jak wygląda leczenie tej przypadłości, gdzie się udać i co warto wiedzieć - o tym właśnie piszemy w naszym artykule, zapraszamy do jego lektury. więcej »
Ramki na zdjęcia to ważny element Twojego domu!
Fotografia to bardzo ważna dziedzina sztuki, która obcuje niemal z każdym z nas. Upamiętnia wspaniałe chwile z naszego życia oraz wyjątkowe osoby, którymi się otaczamy. Zbiór rodzinnych fotografii znajduje się chyba w każdym domu. Wyjątkowe z nich zasługują na wyróżnienie i ustawienie ich w widocznym miejscu. W tym celu warto wybrać odpowiednie ramki na zdjęcia, które uhonorują fotografię i nadadzą jej wzniosłego charakteru. więcej »
FitLabs – producent odżywek
FitLabs to producent specyfików i odżywek dla osób trenujących profesjonalnie oraz dla tych, które po prostu chcą zadbać o swoje zdrowie. Chociaż FitLabs nie produkuje farmaceutyków sensu stricto, produkty FitLabs nie wiele im ustępują pod względem zaawansowania technologicznego, a gdyby porównać je z typowymi lekami dostępnymi na rynku, można z czystym sumieniem powiedzieć, że są to znacznie bardziej skomplikowane substancje, chociaż często wywodzą się z rzeczy bardzo prostych i wręcz codziennych, takich jak na przykład glukoza czy skrobia. Możliwe jest to dzięki działaniu laboratoriów FitLabs w bardzo specyficzny sposób charakterystyczny dla instytutów naukowych najwyższych lotów. więcej »

Polecamy produkty

Polecamy strony: Kosą po patelni | Okiem Blondynki | Mostek w kuchni | Hapi Hapi | Czarna na zakręcie |