Informacje - Zdrowie

Wzmocnienie organizmu

W okresie zimowym nasza układ odpornościowy jest narażony na różnego rodzaju infekcje. Brak promieni słonecznych, zimno, częste zmiany temp. nie sprzyjają naszemu organizmowi. Dla wielu z nas jest to ciężki okres, w którym więcej chorujemy niż jesteśmy zdrowi.

Najlepszym sposobem, aby uniknąć przeziębienia jest zapobieganie już przed sezonem zimowym. Nie wystarczy ubrać się na tzw. "cebulkę" i marzyć o zdrowiu takim jak mają "morsy". Należy dbać o kondycję fizyczną, przestrzegać diety, a także mieć odpowiednią ilość odpoczynku. Jeżeli będziesz przestrzegał tych 3 rzeczy to przez zimę będziesz zdrów.

Witaminy
Jeśli twoja dieta jest uboga w ten ważny składnik to natychmiast to zmień. To od nich zależy czy nasz układ odpornościowy poradzi sobie z drobnoustrojami.

Najbardziej znaną w walce z przeziębieniem jest witamina C. Można ją znaleźć w wielu owocach cytrusowych takich jak pomarańcze, cytryna, grejpfruty, kiwi, ananas. Bogate w tą witaminę są także warzywa między innymi papryka czy brukselka. Dostępność tej witamin jest stosunkowo łatwa. Twoim zadaniem jest spożywanie jej jak najwięcej.

Następną, która ma znaczący wpływ na naszą odporność jest witamina A. Jej brak obniża odporność naszego układu immunologicznego na niektóre bakterie i wirusy. Zwiększa ilość komórek układu odpornościowego. Możemy ją znaleźć w produktach pochodzenia zwierzęcego takich jak: wątróbka, mleko, jajka.

Ostatnią witaminą zwiększającą odporność organizmu jest witamina B6. Umożliwia ona magazynowanie energii i uczestniczy w tworzeniu enzymów, hormonów, hemoglobiny. Spożywać możemy ją w mięsach, rybach, mleku, jajkach, warzywach, orzeszkach ziemnych.

Wykonuj ćwiczenia
Badania przeprowadzone przez naukowców w USA pokazują, że wykonywanie regularnych ćwiczenie zwiększa odporność organizmu. Podczas ich wykonania zwiększa się w krwi ilość komórek układu odpornościowego. Działanie tych komórek jest krótkotrwałe, ale samo wyzwalanie powoduje, że nasz organizm się hartuje. Uprawiaj sport każdego dnia minimum 30 minut.

Sen
Jest to stan, w którym wszystkie czynności naszego organizmu zwalniają. Długość snu jest sprawą indywidualną, ale badania pokazują, że najczęściej śpimy 8-9 na dobę. Następna grupa śpi 7-8 godzin. Ostatnie wyniki badań na uniwersytecie Carnegie Melon pokazują, że osoby, które śpią poniżej 7 godzin to możliwość zachorowania wzrasta o 300%.

Jeżeli szukasz więcej informacji wejdź na stronę: Wzmocnienie organizmu

---
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

    Data: 2011-01-10
R E K L A M A



Komentarze nie są moderowane - widzisz treści niezgodne z prawem lub nieobyczajne zgłoś ten fakt administracji serwisu.

Najnowsze informacje

Odszkodowanie a zadośćuczynienie - jak je wywalczyć?
W zależności od tego, czy w wyniku wypadku powstała szkoda majątkowa czy niemajątkowa, poszkodowany będzie mógł starać się o odszkodowanie albo zadośćuczynienie. Te dwa określenia są często niesłusznie używane zamiennie. Czym się różnią i jak się o nie ubiegać? więcej »
Czy warto kupić mieszkanie na obrzeżach miasta?
Nie odczuwam tego, że mieszkam w wielkim mieście. Spokojna okolica, multum terenów zielonych, pełen relaks. Do tego mieszkanie kosztowało zdecydowanie mniej niż w centrum miasta lub jego okolicach. To argumenty najczęściej podawane przez osoby, które zdecydowały się zamieszkać na obrzeżach wielkiego miasta, z dala od centrum. więcej »
Jumping fitness, czyli jak schudnąć na trampolinie?
Wielu ludzi chodzących na siłownie czy do klubu fitness po pewnym czasie zaczyna odczuwać znużenie i przez to gubi motywację do treningów. W najlepszym wypadku osoby takie zaczynają szukać czegoś innego. W najgorszym – rezygnują z treningów w ogóle. Być może dzieje się tak, ponieważ ludzie ci nie słyszeli jeszcze o trampolinach, czyli o tzw. jumping fitness. więcej »

Polecamy produkty