Informacje - Zdrowie

Wzmocnienie organizmu

W okresie zimowym nasza układ odpornościowy jest narażony na różnego rodzaju infekcje. Brak promieni słonecznych, zimno, częste zmiany temp. nie sprzyjają naszemu organizmowi. Dla wielu z nas jest to ciężki okres, w którym więcej chorujemy niż jesteśmy zdrowi.

Najlepszym sposobem, aby uniknąć przeziębienia jest zapobieganie już przed sezonem zimowym. Nie wystarczy ubrać się na tzw. "cebulkę" i marzyć o zdrowiu takim jak mają "morsy". Należy dbać o kondycję fizyczną, przestrzegać diety, a także mieć odpowiednią ilość odpoczynku. Jeżeli będziesz przestrzegał tych 3 rzeczy to przez zimę będziesz zdrów.

Witaminy
Jeśli twoja dieta jest uboga w ten ważny składnik to natychmiast to zmień. To od nich zależy czy nasz układ odpornościowy poradzi sobie z drobnoustrojami.

Najbardziej znaną w walce z przeziębieniem jest witamina C. Można ją znaleźć w wielu owocach cytrusowych takich jak pomarańcze, cytryna, grejpfruty, kiwi, ananas. Bogate w tą witaminę są także warzywa między innymi papryka czy brukselka. Dostępność tej witamin jest stosunkowo łatwa. Twoim zadaniem jest spożywanie jej jak najwięcej.

Następną, która ma znaczący wpływ na naszą odporność jest witamina A. Jej brak obniża odporność naszego układu immunologicznego na niektóre bakterie i wirusy. Zwiększa ilość komórek układu odpornościowego. Możemy ją znaleźć w produktach pochodzenia zwierzęcego takich jak: wątróbka, mleko, jajka.

Ostatnią witaminą zwiększającą odporność organizmu jest witamina B6. Umożliwia ona magazynowanie energii i uczestniczy w tworzeniu enzymów, hormonów, hemoglobiny. Spożywać możemy ją w mięsach, rybach, mleku, jajkach, warzywach, orzeszkach ziemnych.

Wykonuj ćwiczenia
Badania przeprowadzone przez naukowców w USA pokazują, że wykonywanie regularnych ćwiczenie zwiększa odporność organizmu. Podczas ich wykonania zwiększa się w krwi ilość komórek układu odpornościowego. Działanie tych komórek jest krótkotrwałe, ale samo wyzwalanie powoduje, że nasz organizm się hartuje. Uprawiaj sport każdego dnia minimum 30 minut.

Sen
Jest to stan, w którym wszystkie czynności naszego organizmu zwalniają. Długość snu jest sprawą indywidualną, ale badania pokazują, że najczęściej śpimy 8-9 na dobę. Następna grupa śpi 7-8 godzin. Ostatnie wyniki badań na uniwersytecie Carnegie Melon pokazują, że osoby, które śpią poniżej 7 godzin to możliwość zachorowania wzrasta o 300%.

Jeżeli szukasz więcej informacji wejdź na stronę: Wzmocnienie organizmu

---
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

    Data: 2011-01-10
R E K L A M A



Komentarze nie są moderowane - widzisz treści niezgodne z prawem lub nieobyczajne zgłoś ten fakt administracji serwisu.

Najnowsze informacje

Studia MBA – szansa na podwyżkę i awans w biznesie
Uzyskanie dyplomu Master of Business Administration (MBA) w Wyższej Szkole Bankowej to osiągnięcie najwyższego poziomu edukacji w biznesie. Każdy, kto ukończy te studia, może liczyć na propozycję pracy na lepszym stanowisku, na korzystniejszych warunkach finansowych. Studia MBA pozwalają nie tylko poszerzyć wiedzę i udoskonalić umiejętności, ale też są nieocenionym źródłem nowych kontaktów biznesowych. więcej »
Transport medyczny osób chorych
Transport medyczny osób chorych wymaga specjalistycznego pojazdu, sprzętu i personelu posiadającego odpowiednie umiejętności medyczne. Warto pamiętać, że pod nazwą „Transport medyczny” kryje się nie tylko przewiezienie pacjenta z miejsca A do miejsca B, ale również sprawowanie nad nim opieki podczas transportu, niezależnie od czasu jego trwania. więcej »
Zalety studiów podyplomowych
Z roku na rok rośnie liczba chętnych na studia podyplomowe. Nie dziwi więc, że polskie uczelnie otwierają coraz to nowe kierunki. Zastanawiasz się skąd taka popularność „podyplomówek”? Decydują o tym zmiany na rynku pracy, które sprawiają, że co jakiś czas pojawia się zapotrzebowanie na nowych specjalistów oraz duża konkurencja. Myślisz o zapisaniu się na takie studia? W poniższym tekście podpowiadamy, dlaczego to dobra decyzja. więcej »

Polecamy produkty