Informacje - Moda

Kielich w spódnicy

Początkowo noszona przez mężczyzn, dziś jest symbolem seksapilu i atrybutem kobiecości. Niezależnie od kroju i długości spódnica to obowiązkowa cześć garderoby niemal każdej kolekcji, doskonała baza stylizacji i ubranie tysiąca charakterów.

Stylistka marki Every Nature, Dorota Sikorska, podpowiada, jak dopasować krój spódnicy do figury.
Kobieca sylwetka zawsze była przedmiotem uwielbienia – przez kult rubensowskich kształtów, czyli apetycznie zaokrąglonego ciała, po modę na chłopięcą chudość. Jednak obecne dziesięciolecie doświadcza zmiany w postrzeganiu kobiecych kształtów i zaczyna dostrzegać różne typy figur, z których każdą można ubrać tak, by wyeksponować atuty sylwetki.

Nowa era postrzegania ciała
Znajomość swojej figury i jej akceptacja pomagają w skompletowaniu garderoby. Kobieta świadoma swojego ciała nieważne w co ubrana zawsze będzie seksowna i szykowna. - Trik polega na tym, że zdaje sobie sprawę, że to nie rozmiar a kształt jest prawdziwym atutem – mówi Dorota Sikorska, stylistka marki Every Nature. Tradycyjnie styliści wyróżniają cztery podstawowe figury: gruszkę, klepsydrę, jabłko i wazon, zwany inaczej papryczką. Jednak szkoła zapoczątkowana przez brytyjskie stylistki Trinny i Susannah zrewolucjonizowała świat fashion, wprowadzając na scenę „nowe” kształty: Kręgiel, Kielich, Wiolonczelę, Kolumnę, Dzwon, Cegłę i Lizaka. Gloryfikacja różnych kształtów kobiecego ciała uczy, że atrakcyjności nie należy postrzegać przez pryzmat rozmiaru, tylko przez pryzmat kształtów kobiecej sylwetki. - Każda sylwetka charakteryzuje się innymi proporcjami, ale każdą można ubrać w odpowiedni fason spódnicy i podkreślić walory figury: szersze lub wąskie biodra, talię i zgrabne nogi – przekonuje stylistka.

Bombka dla Kielicha, trapez dla Rożka
Spódnica wiedzie prym zarówno w sezonie letnim, jak i zimowym. Zależnie od pory roku i obowiązujących trendów przechodzi jedynie delikatne modyfikacje, zachowując swoją podstawową rolę – wydobyć kobiece atrybuty kształtnej sylwetki. Marka Every Nature w jesienno-zimowej kolekcji proponuje perfekcyjnie skrojone spódnice dla każdej figury od bombki po ołówek. – Jeden z najbardziej wszechstronnych krojów szyty na kształt litery A, czyli w formie trapezu, jest znakomitym fasonem dla pań o figurze Rożka lub Kielicha – szerszych ramionach i wąskich biodrach. Ramiona względem bioder zrównoważy również spódnica tulipan zdobiona delikatnymi zakładkami lub spódnica bombka, która optycznie poszerzy zbyt wąskie biodra i pupę – mówi Dorota Sikorska, stylistka marki Every Nature. Dla Wiolonczeli lub Gruszki idealny będzie fason ołówka. Faktura materiału oraz dodatkowe asymetryczne cięcia pionowe, czy ukośne wydobędą kobiecy kształt szerszych bioder. - Choć Klepsydra będzie wyglądać świetnie we wszystkim, powinna podkreślać proporcje sylwetki dopasowanymi fasonami spódnic ołówkowych – dodaje stylistka.

---
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

    Data: 2010-11-04
R E K L A M A



Komentarze nie są moderowane - widzisz treści niezgodne z prawem lub nieobyczajne zgłoś ten fakt administracji serwisu.

Najnowsze informacje

Czy konsolidacja kredytów się opłaca?

Czy konsolidacja kredytów się opłaca?

Kredyt to taki gość, którego wolimy nie oglądać zbyt często. Gdy jednak zaczyna pukać do drzwi kilka razy w miesiącu, robi się nerwowo – kredyt za mieszkanie, rata za samochód, nowe meble w kuchni…W nawale codziennych obowiązków ciężko czasem pamiętać o spłacie kilku lub nawet kilkunastu zobowiązań. Połączenie wielu zobowiązań w jedno pozwala ograniczyć wizyty niechcianych gości.
Różne rodzaje płyt chodnikowych – które wybrać?

Różne rodzaje płyt chodnikowych – które wybrać?

Budowa ścieżki, chodnika, tarasu czy choćby niewielkiego utwardzonego placyku w ogrodzie wymaga zastosowanie odpowiednich materiałów. W roli stabilnego podłoża sprawdzą się m.in. płyty chodnikowe. Ich różnorodność sprawia, że możemy wybierać spośród produktów o różnej formie, kształcie i wyglądzie. Jaką decyzje podjąć?
Praca: copywriter

Praca: copywriter

Zawód copywritera zyskuje na naszym rynku coraz większą popularność, zarówno wśród osób związanych z branżą reklamową i marketingiem, jak i tych z wykształceniem humanistycznym. Jakie predyspozycje powinien mieć kandydat na takie stanowisko? Jak rozpocząć w nim ścieżkę kariery?

Polecamy produkty