Informacje - Praca

Jak odpowiedzieć na ogłoszenie o pracę, by nie zostać odrzuconym na samym początku?

Proces rekrutacji to bardzo długi etap dotyczący znalezienia pracy. Wstępna selekcja kandydatów odbywa się już w pierwszej fazie, gdzie następuje weryfikacja ofert nadesłanych przez kandydatów.

Jak wygląda u nas poszukiwanie ogłoszeń o pracę? Bardzo prosto. Szukamy w powszechnie znanych gazetach, posługujemy się niezastąpionym internetem. Wszystko to ma nas przybliżyć do znalezienia wymarzonego wakatu.

krok 2
Trudno jest od razu trafić na to, co nas interesuje i będzie spełniać nasze oczekiwania przede wszystkim finansowe. Jednak cierpliwość i duże zaangażowanie może nam zaowocować. Warto poświęcić na to czas i bardzo dobrze przygotować dokumenty aplikacyjne.

krok 3
W początkowej fazie rekrutowania osoba zajmująca się wybieraniem ofert nie czyta każdego jednego CV od deski do deski. To pierwsza rzecz, co trzeba wiedzieć - to czas, który zostaje przeznaczony na czytanie. Niestety jest bardzo krótki. Zwykle to 30 sekund na wychwycenie odpowiednich kwalifikacji kandydata.

krok 4
Co zrobić, by czytający zainteresował się naszą aplikacją?
Nie trzeba wypisywać opowiadań i długich monologów. Czytający nasze dokumenty nie ma na to czasu. Tylko raptem parędziesiąt sekund na jeden dokument, a przychodzi ich tysiące. Możesz jedynie wyróżnić się poprzez odpowiednią szatę graficzną dokumentu.

krok 5
Odpowiadając na ogłoszenie przeczytaj bardzo uważnie, co pracodawca miał na myśli, zgłaszając takie zapotrzebowanie na pracownika. Przeczytaj tyle razy, ile uznasz za słuszne i będziesz pewny, że wiesz, jak odpowiedzieć na to ogłoszenie.

krok 6
Oferta skierowana do ubiegającego się o pracę jest tak skonstruowana, że pracodawca nie ma żadnych problemów ze znalezieniem właściwego pracownika. Po prostu wie, kogo szuka i do jakiej pracy.

krok 7
Firma zawsze opisuje wymagania, które musi spełniać kandydat. Musisz wiedzieć, że skoro zostały przedstawione kryteria doboru to na pewno będą sprawdzane, czy je posiadasz.

krok 8
Nie pisz w swojej aplikacji, że bardzo chcesz być ich pracownikiem, bo to wielka szansa. Napisz lepiej, dlaczego właśnie Ciebie mają wybrać na to stanowisko. Pokaż, że znasz swoją wartość i potrafisz bardzo dobrze zaprezentować się.

krok 9
W aplikacji nie pisz długimi zdaniami. Krótko powinno to być i na temat. Wypisz sobie na kartce swoje mocne strony, obok słabe. Spróbuj swoje wady zamienić na korzyść. Napisz o swoim doświadczeniu. Wszystko popieraj argumentami i dowodami na to, że jesteś wiarygodny.

krok 10
Puste słowa szybko są weryfikowane przez pracodawcę i nie masz wtedy możliwości obrony. Nigdy na rozmowie i w dokumentach nie próbuj kłamać. To od razu dyskwalifikuje i może skutkować nawet złą opinią.

krok 11
W swoich sformułowaniach używaj mocnych czasowników: „potrafię, umiem, znam, posługuję się”. Wydźwięk tych słów jest bardzo sugestywny i ukazuje Ciebie jako kompetentnego człowieka.

krok 12
Składając aplikację musisz dopilnować, by wszystkie dokumenty, które pracodawca sobie zażyczył, były dołączone. Warto też zadbać, by były w doskonałym stanie i w ładnej aktówce.
Schludne dokumenty świadczą o utrzymaniu porządku oraz dają dowód na to, że jesteś profesjonalistą w każdym temacie. Po prostu jesteś tym, którego szukają. Powodzenia.

---
http://www.zaradni.pl/porada/695,jak_kota_przyzwyczaic_do_obecnosci_nowego_towarzysza

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

    Data: 2010-10-26
R E K L A M A



Komentarze nie są moderowane - widzisz treści niezgodne z prawem lub nieobyczajne zgłoś ten fakt administracji serwisu.

Najnowsze informacje

Jak nawozić iglaki?
Oto kilka przydatnych rad dotyczących nawożenia i pielęgnowania, tak często występujących w naszych ogrodach, roślin iglastych. więcej »
Kilka faktów o zegarkach
Przymierzasz się do zakupu zegarka dla siebie? A może dla swojej drugiej połówki? Zobacz, co powinieneś wiedzieć, zanim dokonasz zakupu. więcej »
Zalety i wady współpracy z biurem rachunkowym
Dobrze prowadzona księgowość to bez wątpienia jeden z najważniejszych aspektów umożliwiających sprawne funkcjonowanie firmy. Część przedsiębiorców zatrudnia w tym celu księgową (lub nawet cały zespół księgowych), część decyduje się samodzielnie zajmować się finansami firmy – dotyczy to przede wszystkim właścicieli jednoosobowych i małych działalności gospodarczych. Niektórzy korzystają natomiast z usług biura rachunkowego, delegując w ten sposób część obowiązków na zewnętrzną firmę. Jakie są zalety i wady takiego rozwiązania? więcej »

Polecamy produkty