Informacje - Matka i dziecko

Cyfrowe narodziny: witajcie w świecie online

Badania AVG pokazują, że aż jedna czwarta dzieci ma internetowe narodziny przed rzeczywistą datą porodu

Publikowanie fotografii z USG, dzielenie się doświadczeniami ciążowymi na Twitterze, tworzenie albumów fotograficznych z porodu, a nawet zakładanie kont e-mail niemowlakom - dzisiejsi rodzice coraz częściej budują cyfrowy ślad swoich dzieci już od ich momentu narodzin, a nawet wcześniej.

Z badania przeprowadzonego przez AVG Technologies, firmę specjalizującą się w dziedzinie bezpieczeństwa internetowego, wynika, że aż 81 procent dzieci poniżej drugiego roku życia posiada obecnie swój cyfrowy profil lub ślad w internecie, a ich zdjęcia znajdują się w sieci. W Stanach Zjednoczonych 92 procent dzieci pojawia się w internecie przed ukończeniem drugiego roku życia, w porównaniu do 73 procent dzieci z przebadanych krajów europejskich.
Sondaż przeprowadzono wśród matek pochodzących z Ameryki Północnej (Stanów Zjednoczonych i Kanady), Europy (Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Włoch i Hiszpanii), Australii/Nowej Zelandii oraz Japonii.

Cyfrowe narodziny w wieku 6 miesięcy
Według badań AVG średnia wieku, w którym dzieci obchodzą swoje cyfrowe narodziny , wynosi sześć miesięcy. Jednak zdjęcia i informacje o jednej trzeciej z nich (33%) pojawiają się w internecie już w ciągu pierwszych kilku tygodni po porodzie. W Wielkiej Brytanii 37 procent noworodków rozpoczyna swoje życie online tuż po narodzinach, podczas gdy w Australii i Nowej Zelandii jest to 41 procent.

Niemal jedna czwarta (23%) dzieci rozpoczyna cyfrowe życie w momencie, kiedy ich rodzice publikują w internecie zdjęcia z prenatalnych badań USG. Odsetek ten jest wyższy w Stanach Zjednoczonych (34 procent) oraz w Kanadzie (37 procent). Zdecydowanie mniej rodziców dzieli się zdjęciami USG swoich dzieci we Francji (13%), Włoszech (14%) i Niemczech (15%). Podobnie sytuacja prezentuje się w Japonii, gdzie odsetek ten wynosi tylko 14 procent.

Siedem procent niemowlaków i małych dzieci ma adres e-mail utworzony przez rodziców, a pięć procent ma profile w serwisach społecznościowych.

Na pytanie o motywację do publikowania zdjęć niemowląt w internecie, ponad 70 procent ankietowanych matek odpowiedziało, że chce podzielić się nimi z rodziną i przyjaciółmi. Zaskakiwać może jednak fakt, iż ponad jedna piąta (22%) matek ze Stanów Zjednoczonych stwierdziła, że chcą dodać więcej treści do swoich profilów społecznościowych, a 18 procent z nich przyznało, że po prostu naśladują innych.

W swoim badaniu firma AVG zapytała matki także o to, czy niepokoją się ilością informacji o swoich dzieciach, które w przyszłych latach będą dostępne w internecie (w skali od jednego do pięciu, gdzie pięć oznaczało wysoki poziom niepokoju). Z perspektywy globalnej, matki okazywały umiarkowanie zaniepokojone (przeciętnie 3,5), przy czym największe obawy wyrażały Hiszpanki (3,9), a najmniejsze - Kanadyjki (3,1).

To szokujące, kiedy pomyślimy, że 30-latek ma cyfrowy ślad ciągnący się wstecz przez najwyżej 10-15 lat, podczas gdy ogromna większość współczesnych dzieci będzie obecna w internecie przed ukończeniem drugiego życia. Co więcej ilość tych informacji te będzie rosnąć przez całe ich życie – mówi J.R. Smith dyrektor generalny AVG Technologies. Nasze badania pokazują, że coraz częściej cyfrowe narodziny dziecka zbiegają się z rzeczywistą datą porodu, a nawet ją poprzedzają. Zdjęcia USG jednej czwartej dzieci pojawiają się online, jeszcze zanim fizycznie przyjdą one na świat - dodaje.

Specjaliści z AVG radzą:
To zrozumiałe, że dumni rodzice chcą dzielić się zdjęciami swoich dzieci z rodziną i przyjaciółmi. Specjaliści z AVG zalecają jednak, aby zawsze pamiętać o dwóch rzeczach:

Po pierwsze, publikując zdjęcia i informacje o swoich pociechach, tworzy się cyfrową historię ludzkiej istoty, która będzie jej towarzyszyć przez całe życie. Warto zadać sobie zatem proste pytanie: „w jaki sposób chcemy rozpocząć cyfrową przygodę naszego dziecka i co pomyśli ono w przyszłości o opublikowanych przez nas informacjach?”

Po drugie, zawsze należy zwracać uwagę na ustawienia prywatności w sieciach społecznościowych i innych profilach. W przeciwnym razie zdjęcia i specyficzne informacje o dziecku mogą być dostępne nie tylko dla rodziny i przyjaciół, ale dla całego świata online.

Badania zostały przeprowadzone przez firmę Research Now wśród 2200 matek z małymi dziećmi (poniżej drugiego roku życia). W sondażu wzięły udział matki z pięciu krajów UE (Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Włoch, Hiszpanii), Kanady, Stanów Zjednoczonych, Australii, Nowej Zelandii i Japonii. Badanie przeprowadzono na przełomie września i października 2010 roku (27 września – 3 października).



Kluczowe wyniki:
1 – Matki z dzieckiem w wieku poniżej dwóch lat, które opublikowały jego zdjęcie online
Ogółem - 81%
Stany Zjednoczone - 92%
Kanada - 84%
Wielka Brytania - 81%
Francja - 74%
Włochy - 68%
Niemcy - 71%
Hiszpania - 71%
(UE5 - 73%)
Australia - 84%
Nowa Zelandia - 91%
Japonia - 43%

2 – Matki, które opublikowały w internecie zdjęcie noworodka
Ogółem - 33%
Stany Zjednoczone - 33%
Kanada - 37%
Wielka Brytania - 37%
Francja - 26%
Włochy - 26%
Niemcy - 30%
Hiszpania - 24%
(UE5 – 28,6%)
Australia - 41%
Nowa Zelandia - 41%
Japonia - 19%

3 – Matki, które opublikowały w internecie zdjęcia z prenatalnych badań USG
Ogółem - 23%
Stany Zjednoczone - 34%
Kanada - 37%
Wielka Brytania - 23%
Francja - 13%
Włochy - 14%
Niemcy - 15%
Hiszpania - 24%
(UE5 – 20%)
Australia - 26%
Nowa Zelandia - 30%
Japonia - 14%

4 – Matki, które założyły konto e-mail swojemu dziecku
Ogółem - 7%
Stany Zjednoczone - 6%
Kanada - 9%
Wielka Brytania - 4%
Francja - 7%
Włochy - 7%
Niemcy - 7%
Hiszpania - 12%
(UE5 – 7%)
Australia - 7%
Nowa Zelandia - 4%
Japonia - 7%

5 – Matki, które założyły dziecku profil w serwisie społecznościowym
Ogółem - 5%
Stany Zjednoczone - 6%
Kanada - 8%
Wielka Brytania - 4%
Francja - 2%
Włochy - 5%
Niemcy - 5%
Hiszpania - 7%
(UE5 – 7%)
Australia - 5%
Nowa Zelandia - 6%
Japonia - 8%

Kontakt z AVG
Najnowsze wiadomości o AVG znajdziesz w Twitterze pod adresem www.twitter.com/officialAVGnews
Analizę aktualnych zagrożeń znajdziesz w blogu głównego dyrektora AVG ds. badań, Rogera Thompsona, pod adresem http://thompson.blog.avg.com/
Dołącz do naszej społeczności w Facebooku pod adresem www.facebook.com/AVGfree

O AVG Technologies
AVG jest światowym liderem rozwiązań bezpieczeństwa, który chroni ponad 110 milionów użytkowników indywidualnych oraz małych firm w 170 krajach przed stale rosnącą liczbą zagrożeń internetowych, wirusów, spamu i hakerów. AVG już przez niemal dwie dekady skutecznie walczy z przestępczością internetową. Posiada jedno z najbardziej zaawansowanych laboratoriów do wykrywania i zwalczania cyfrowych zagrożeń na świecie. Dostępne za darmo oprogramowanie zabezpieczające AVG zapewnia użytkownikom podstawową ochronę oraz umożliwia łatwy dostęp do bardziej zaawansowanych zabezpieczeń. Około 6000 resellerów, partnerów i dystrybutorów współpracuje z AVG na całym świecie. Należą do nich między innymi: Amazon.com, CNET, Cisco, Ingram Micro, Play.com, Wal-Mart oraz Yahoo!

    Data: 2010-10-13
R E K L A M A



Komentarze nie są moderowane - widzisz treści niezgodne z prawem lub nieobyczajne zgłoś ten fakt administracji serwisu.

Najnowsze informacje

Podkreśl swoją figurę elegancką sukienką
Każda kobieta chce wyglądać pięknie na co dzień. Nasze stylizacje są jednak powtarzalne i często przestają zachwycać. Dlatego warto od czasu do czasu spróbować w modzie czegoś absolutnie odmiennego od tego, do czego się przyzwyczaiłyśmy. Najczęściej największe zmiany zauważamy zakładając dopasowane sukienki. Niewiele kobiet jednak ma odwagę na taką zmianę i podkreślenie swoich kształtów. Warto zmienić to w tym sezonie! więcej »
Aktywne spędzenie czasu z dziećmi
Lato to pora roku, kiedy więcej czasu spędzamy na świeżym powietrzu, niż w domu. Dlatego warto wyposażyć się w rzeczy, dzięki którym spacery czy zabawy na ogrodzie staną się jeszcze większą przyjemnością dla naszych maluchów. Jeśli jeszcze nie zdecydowaliście się na zakup rowerka, piaskownicy czy huśtawki dla dzieciaków to najwyższa pora, aby to zrobić. więcej »
Kabina bez brodzika – tak czy nie?
W ostatnim czasie daje się zauważyć wyraźny wzrost popularności kabin bez brodzika. Coraz więcej osób rezygnuje z niego, a trend ten idealnie pasuje do nowoczesnych łazienek, często urządzanych w stylu minimalistycznym. Zobaczmy jakie są wady i zalety takiego rozwiązania. więcej »

Polecamy produkty