Informacje - Porady

Nowe oznakowania na opakowaniach detergentów i środków czystości

Stowarzyszenie Producentów Kosmetyków i Środków Czystości poinformowało o nowych zasadach oznakowania detergentów. Zgodnie z obowiązującym od 8 października rozporządzeniem, wprowadzono nowe wymagania wobec producentów detergentów i środków czystości. [Rozporządzenie (WE) Nr 648/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie detergentów (opublikowane w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich, L 104, 8 kwietnia 2004)]

Na opakowaniach środków czyszczących konsumenci będą mogli znaleźć m.in:
  • Poszerzoną informację na temat składu detergentów
  • Nowe oznakowania dotyczące dozowania detergentów do prania
  • Informacje o ilości prań, które można wykonać przy użyciu danego opakowania środka piorącego.

    Rozporządzenie wprowadza także bardziej restrykcyjne wymogi, co do biodegradowalności środków czyszczących. Zgodnie z nowymi przepisami, na opakowaniach detergentów pojawi się poszerzona informacja o ich składzie. Ponadto producenci będą zobowiązani do podawania na stronach WWW arkusza danych składników swoich produktów.

    Konsumenci otrzymają pełniejszą informację na temat składu detergentów, co jest szczególnie ważne dla osób ze skłonnościami do alergii i uczuleń. Dodatkowo, uproszczeniu ulegnie symbolika dozowania środków piorących. Aby móc łatwiej porównać produkty konkurencji, na opakowaniach znajdą się oznaczenia informujące o ilości prań, które można wykonać, używając danego opakowania środka piorącego. Rozporządzenie wprowadza ujednolicone i czytelne piktogramy.

    "Wprowadzane zmiany to kolejny ukłon w kierunku konsumentów, którzy zyskują możliwość łatwiejszego porównania produktów różnych firm. Nowe oznaczenia dozowania środków piorących, umożliwią ich bardziej efektywne wykorzystanie, a co za tym idzie oszczędności i większą ochronę środowiska naturalnego" - powiedział Tomasz Gryżewski Dyrektor Generalny SPKiŚCz. "Wiodący producenci detergentów już od dawna stosują zasady i oznaczenia, które dopiero teraz przyjęły formę obligatoryjnych regulacji prawnych obowiązujących wszystkich."

    Stowarzyszenie Producentów Kosmetyków i Środków Czystości organizuje po raz kolejny ogólnopolską kampanię informacyjną. Jej celem jest przekazanie konsumentom, producentom innym podmiotom związanym z branżą detergentową, informacji o nowych zasadach oznaczania opakowań środków czystości, oraz o bardziej efektywnym dozowaniu środków piorących.

    25 000 ulotek zostanie rozpowszechnionych za pośrednictwem regionalnych Klubów Federacji Konsumentów. Wszyscy producenci detergentów oraz służby sanitarne otrzymają poradnik dotyczący wejścia w życie regulacji detergentowe. Akcja rozpoczyna się w połowie listopada.

    Informacje o SPKiŚC
    Stowarzyszenie Producentów Kosmetyków i Środków Czystości, utworzone w 1992 r., jest organizacją pożytku publicznego, która zrzesza 32 polskich i międzynarodowych producentów kosmetyków i środków czystości. Reprezentuje i przedstawia opinie środowiska producentów na forum publicznym. Ściśle współpracuje z parlamentem, administracją rządową i instytucjami nadzoru, a także z instytutami badawczymi i naukowymi. Stowarzyszenie jest członkiem europejskich organizacji branży kosmetycznej COLIPA oraz środków higieny AISE.

        Data: 2005-11-08
  • R E K L A M A



    Komentarze nie są moderowane - widzisz treści niezgodne z prawem lub nieobyczajne zgłoś ten fakt administracji serwisu.

    Najnowsze informacje

    Odszkodowanie a zadośćuczynienie - jak je wywalczyć?
    W zależności od tego, czy w wyniku wypadku powstała szkoda majątkowa czy niemajątkowa, poszkodowany będzie mógł starać się o odszkodowanie albo zadośćuczynienie. Te dwa określenia są często niesłusznie używane zamiennie. Czym się różnią i jak się o nie ubiegać? więcej »
    Czy warto kupić mieszkanie na obrzeżach miasta?
    Nie odczuwam tego, że mieszkam w wielkim mieście. Spokojna okolica, multum terenów zielonych, pełen relaks. Do tego mieszkanie kosztowało zdecydowanie mniej niż w centrum miasta lub jego okolicach. To argumenty najczęściej podawane przez osoby, które zdecydowały się zamieszkać na obrzeżach wielkiego miasta, z dala od centrum. więcej »
    Jumping fitness, czyli jak schudnąć na trampolinie?
    Wielu ludzi chodzących na siłownie czy do klubu fitness po pewnym czasie zaczyna odczuwać znużenie i przez to gubi motywację do treningów. W najlepszym wypadku osoby takie zaczynają szukać czegoś innego. W najgorszym – rezygnują z treningów w ogóle. Być może dzieje się tak, ponieważ ludzie ci nie słyszeli jeszcze o trampolinach, czyli o tzw. jumping fitness. więcej »

    Polecamy produkty