Informacje - Porady

Nowe oznakowania na opakowaniach detergentów i środków czystości

Stowarzyszenie Producentów Kosmetyków i Środków Czystości poinformowało o nowych zasadach oznakowania detergentów. Zgodnie z obowiązującym od 8 października rozporządzeniem, wprowadzono nowe wymagania wobec producentów detergentów i środków czystości. [Rozporządzenie (WE) Nr 648/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie detergentów (opublikowane w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich, L 104, 8 kwietnia 2004)]

Na opakowaniach środków czyszczących konsumenci będą mogli znaleźć m.in:
  • Poszerzoną informację na temat składu detergentów
  • Nowe oznakowania dotyczące dozowania detergentów do prania
  • Informacje o ilości prań, które można wykonać przy użyciu danego opakowania środka piorącego.

    Rozporządzenie wprowadza także bardziej restrykcyjne wymogi, co do biodegradowalności środków czyszczących. Zgodnie z nowymi przepisami, na opakowaniach detergentów pojawi się poszerzona informacja o ich składzie. Ponadto producenci będą zobowiązani do podawania na stronach WWW arkusza danych składników swoich produktów.

    Konsumenci otrzymają pełniejszą informację na temat składu detergentów, co jest szczególnie ważne dla osób ze skłonnościami do alergii i uczuleń. Dodatkowo, uproszczeniu ulegnie symbolika dozowania środków piorących. Aby móc łatwiej porównać produkty konkurencji, na opakowaniach znajdą się oznaczenia informujące o ilości prań, które można wykonać, używając danego opakowania środka piorącego. Rozporządzenie wprowadza ujednolicone i czytelne piktogramy.

    "Wprowadzane zmiany to kolejny ukłon w kierunku konsumentów, którzy zyskują możliwość łatwiejszego porównania produktów różnych firm. Nowe oznaczenia dozowania środków piorących, umożliwią ich bardziej efektywne wykorzystanie, a co za tym idzie oszczędności i większą ochronę środowiska naturalnego" - powiedział Tomasz Gryżewski Dyrektor Generalny SPKiŚCz. "Wiodący producenci detergentów już od dawna stosują zasady i oznaczenia, które dopiero teraz przyjęły formę obligatoryjnych regulacji prawnych obowiązujących wszystkich."

    Stowarzyszenie Producentów Kosmetyków i Środków Czystości organizuje po raz kolejny ogólnopolską kampanię informacyjną. Jej celem jest przekazanie konsumentom, producentom innym podmiotom związanym z branżą detergentową, informacji o nowych zasadach oznaczania opakowań środków czystości, oraz o bardziej efektywnym dozowaniu środków piorących.

    25 000 ulotek zostanie rozpowszechnionych za pośrednictwem regionalnych Klubów Federacji Konsumentów. Wszyscy producenci detergentów oraz służby sanitarne otrzymają poradnik dotyczący wejścia w życie regulacji detergentowe. Akcja rozpoczyna się w połowie listopada.

    Informacje o SPKiŚC
    Stowarzyszenie Producentów Kosmetyków i Środków Czystości, utworzone w 1992 r., jest organizacją pożytku publicznego, która zrzesza 32 polskich i międzynarodowych producentów kosmetyków i środków czystości. Reprezentuje i przedstawia opinie środowiska producentów na forum publicznym. Ściśle współpracuje z parlamentem, administracją rządową i instytucjami nadzoru, a także z instytutami badawczymi i naukowymi. Stowarzyszenie jest członkiem europejskich organizacji branży kosmetycznej COLIPA oraz środków higieny AISE.

        Data: 2005-11-08
  • R E K L A M A



    Komentarze nie są moderowane - widzisz treści niezgodne z prawem lub nieobyczajne zgłoś ten fakt administracji serwisu.

    Najnowsze informacje

    Dlaczego trzeba uzupełniać kolagen w organizmie?
    Aby skutecznie dbać o zdrowie, potrzebna jest odpowiednia wiedza na temat funkcjonowania ludzkiego ciała. Tym bardziej, że od pewnego wieku powinniśmy zwracać uwagę na coraz więcej czynników wpływających na naszą kondycję. Niedobór kolagenu jest jednym z nich – dowiedz się, dlaczego. więcej »
    Certyfikat AgilePM z zarządzanie projektami. Dlaczego warto go mieć?
    Każdy, kto ma na co dzień ma do czynienia z zarządzaniem projektami musiał słyszeć o metodyce AgilePM - znanej i docenianej przez organizacje na całym świecie. Szkolenie z Agile Project Management to świetna inwestycja w umiejętności zespołu, która może znacznie podwyższyć jakość i liczbę zrealizowanych w firmie projektów. Komu dedykowane są szkolenia AgilePM? Czym wyróżnia się ta metodyka wśród innych? O czym warto wiedzieć, zanim się zdecydujemy? Podpowiadamy. więcej »
    Jakie kolory ścian sprawdzą się w salonie w 2017 roku?
    Moda nieustannie się zmienia. Każdego roku pojawia się ekscytacja nowymi barwami, które zaczynamy wdrażać do swojego otoczenia. W dzisiejszym artykule poruszymy temat kolorystyki do salonu. więcej »

    Polecamy produkty