Informacje - Porady

Godzina z Esselte - Zarządzanie dokumentami cz. 1

Od dziś możesz codziennie pracować godzinę krócej.
Ponad 40% pracowników biurowych przyznaje się do regularnego gubienia dokumentów. Przeciętny pracownik spędza 150 godzin rocznie na szukaniu dokumentów na biurku.

Poniżej eksperci Esselte podają kilka prostych rad, jak efektywnie zarządzać swoimi dokumentami i wskazują narzędzia, które pomogą zapanować nad chaosem na biurku.

Zasada pierwsza i najważniejsza: zredukuj czas poszukiwania dokumentu o połowę i zajmij się nim w momencie, w którym wpadnie Ci w ręce. Gdy zniknie gdzieś na biurku w stosie innych papierów będzie za późno. Połóż go tak, by był łatwo dostępny, w specjalnie przeznaczonej na nowe dokumenty półce/kuwecie, koszulce, stojącym pojemniku, bądź w zawieszanych teczkach. Możesz wykorzystać w tym celu kolorystyczny system Esselte - DESK FREE* (na zdj. obok) i włożyć dokument od razu do koszulki z ustalonym kodem kolorystycznym: np. kolor czerwony na oznaczenie dokumentów pilnych, niebieski na oznaczenie spraw do rozpatrzenia, żółty na oznaczenie faktur i rachunków.

Zasada druga: wybierz jednolity system przechowywania podręcznych dokumentów, zgodnie z własnymi preferencjami i przyzwyczajeniami. Dotychczas najczęściej wybieranym w Polsce sposobem przechowywania bieżących dokumentów jest wpinanie do segregatorów. System ten jednak na ogół nie działa. Dlaczego? Dziurkowanie każdego dokumentu, bądź wkładanie go do koszulki, wpinanie do segregatora i odstawianie segregatora za każdym razem na półkę jest czasochłonne. Zajęło by nam to co najmniej 2 godziny dziennie. Do przechowywania dokumentów podręcznych służą profesjonalne systemy, takie jak: otwarte półki/kuwety na biurko, stojące pojemniki na dokumenty oraz system archiwizacji zawieszanej.
Codziennie poświęć 10 minut pod koniec dnia pracy na uporządkowanie bieżących dokumentów. (na zdj. systemy przechowywania dokumentacji podręcznej Esselte)

Zasada trzecia: co najmniej raz w miesiącu przejrzyj swój system przechowywania dokumentów podręcznych i wepnij nieużywane już, a potrzebne dokumenty do segregatora, a niepotrzebne wyrzuć. Nie zapominaj o używaniu przekładek tematycznych, które uporządkują twoja archiwizację wewnątrz segregatora. (na zdj. przekładki Esselte)

List programowy (*.pdf 117 kB)

Czy wiesz, że: Przeciętny pracownik biurowy:
  • spędza 6 tygodni rocznie na szukaniu zagubionych dokumentów (wg. Wall Street Journal)
  • tworzy 19 kopii tego samego dokumentu
  • gubi 1 na 20 dokumentów
  • używa jednego zszywacza raz na 5 lat
  • używa jednej półki na biurko/kuwety na dokumenty raz na 5 lat
  • używa jednego kosza na śmieci raz na 5 lat
  • używa jednego dziurkacza raz na 5 lat
  • używa jedynie 200 koszulek rocznie

    (Dane na podstawie: PriceWaterhouseCoopers Survey, Gartner Group Survey, Work Habits 2005)
    *więcej o kolekcji DESK FREE w następnym odcinku


    Esselte jest liderem w dziedzinie zarządzania dokumentami i wiodącym na świecie producentem artykułów biurowych, którego roczna sprzedaż wynosi 1,2 miliarda USD. Firma powstała w 1913 r. w Szwecji. W lipcu 2002 koncern Esselte został przejęty przez amerykański fundusz inwestycyjny J.W. Childs z Bostonu. Esselte Polska Sp. z o.o. jest częścią międzynarodowego koncernu Esselte. Firma powstała w 1991 roku i w krótkim czasie stała się liderem na polskim rynku artykułów biurowych. W 2004 r. obroty firmy wyniosły 130 milionów USD. W 1991 r. w Kozienicach k/Radomia powstała fabryka produkcyjna, która jest obecnie największą fabryką koncernu na świecie – jej powierzchnia wynosi ponad 38 000 m2, zatrudnia blisko 700 osób. Blisko 90% produkcji przeznaczane jest na eksport do 30 krajów.



        Data: 2005-10-19



  • Komentarze nie są moderowane - widzisz treści niezgodne z prawem lub nieobyczajne zgłoś ten fakt administracji serwisu.

    Najnowsze informacje

    Jak odbywa się elektroniczne archiwizowanie danych?
    "Jako nowoczesne społeczeństwo jesteśmy przyzwyczajeni to tego, że większość informacji, danych a nawet dokumentów można bez problemu przesłać zdanie za pośrednictwem sieci internetowej. Jednak takie udogodnienie działa dopiero o kilkunastu lat, wcześniej bowiem wszystko odbywało się w o wiele bardziej skomplikowany sposób. Nowoczesne rozwiązania zawdzięczamy przede wszystkim elektronicznemu archiwizowaniu danych." więcej »
    Prawidłowe niszczenie firmowych dokumentów
    Każda firma posiada wiele dokumentów, które są objęte ochroną prywatności ze względu na zawarte w nich informacje. Najczęściej są to dane osobowe pracowników i klientów, umowy, dane finansowe lub plany sprzedażowe. Jednak nie każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę jak ważne jest profesjonalne i bezpieczne niszczenie dokumentów. Na szczęście dzisiejszy rynek wciąż się rozwija i dopasowuje do potrzeb ludzi. Dzięki temu można korzystać z usług profesjonalnych miejsc, które bezpiecznie zniszczą ważne dokumenty, które nie mają prawa trafić w niepowołane ręce. więcej »
    Ważna rola witaminy D w budowaniu odporności
    Witaminą kojarzoną z budowaniem odporności organizmu jest witamina C, ale rola witaminy D jest nie mniej ważna. Kiedy więc lato zaczyna przechodzić w jesień, warto zadbać o prawidłową podaż nie tylko witaminy C, ale też niedocenianej witaminy D, bez której trudno jest zapewnić sobie zdrowie. więcej »

    Polecamy produkty

    Polecamy strony: Opycha.pl | Okiem Blondynki | Czarna na zakręcie | Sportera Fitness | Hapi Hapi |