Marketing internetowy pozwala nam na uzyskanie bardzo dobrych rezultatów z wykorzystaniem pełnej gamy metod promocji. Jedną z nich jest remarketing. Na czym polega ta metoda reklamy i kiedy sprawdzi się najlepiej?
Według najprostszej definicji, remarketing to działania reklamowe skupione na tych internautach, którzy już raz odwiedzili daną stronę internetową lub skorzystali z aplikacji mobilnej.
Niezbędnym elementem prowadzenia kampanii remarketingowych są ciasteczka, czyli pliki cookies, które zbierają informacje o użytkowniku. Na ich podstawie można dotrzeć do tych osób, które już na danej stronie były. Wtedy możemy zaprezentować im reklamę ponownie, aby zachęcić do jej kolejnego odwiedzenia.
Kampanie remarketingowe realizowane są w dwóch modelach:
Działania remarketingowe realizowane są głównie w dwóch „ekosystemach” on-line, a mianowicie w wyszukiwarce Google i na współpracujących z nią stronach, a także w serwisie Facebook.
Kiedy warto zdecydować się na remarketing?
Przede wszystkim remarketing sprawdza się bardzo dobrze w przypadku sklepów internetowych. Jeśli potencjalny klient wszedł na stronę sklepu i zapoznał się z jego ofertą, ale nie skorzystał z niej, możemy zachęcić go do ponownych odwiedzin. Dzięki remarketingowi dynamicznemu możemy skierować użytkownika wprost na strony produktów, które przeglądał.
Także remarketing może być wykorzystywany przez firmy, które zajmują się sprzedażą usług on-line lub pozyskują w ten sposób klientów. Jest to zatem uniwersalna metoda promocji, która pozwala na ponowne przyciągnięcie na stronę użytkowników, którzy już raz ją odwiedzili, ale nie dokonali akcji – zakupu, rejestracji.
Właścicielem sklepu i marki TwojeCentrum.pl jest firma PREZO Michał Loba / Based on osCommerce and OS-Template
Administracja: MNupgrade - Tworzenie stron, marketing, szkolenia.
Copyright 2003-2017 TwojeCentrum.pl