Informacje - Zdrowie

Aktywność fizyczna sposobem na relaks

Każdy człowiek potrzebuje relaksu i odpoczynku. Szybkie tempo życia, nadmiar obowiązków w pracy, w szkole, w domu sprawia, że często jesteśmy przemęczeni, zestresowani, tracimy siły i radość życia, nie potrafimy sobie radzić z codziennymi problemami. Relaks jest niezbędny, by naładować baterie, odzyskać chęci i siły do działania, by optymistycznie patrzeć w przyszłość.

Dla większości z nas sposobem na relaks jest spędzanie wolnego czasu na kanapie przed telewizorem. Ważne jest jednak, by zrelaksować zarówno ciało, jak i umysł w odpowiedni sposób.

Jednym ze znakomitych sposobów na odprężenie i odstresowanie po ciężkim dniu jest aktywność fizyczna. Podczas ruchu w organizmie uwalniane są hormony szczęścia. Już półgodzinny spacer doskonale poprawia samopoczucie i dodaje energii. Dobrze jest wybrać się na długą przechadzkę do lasu czy do parku. Widok zieleni, śpiew ptaków wspaniale relaksuje i wycisza.

Warto wypróbować też regularny jogging. Bieganie na świeżym powietrzu dotlenia organizm, pomaga rozładować stres, pozbyć się negatywnych emocji, odzyskać siły. Podobnie działa też jazda na rowerze czy na rolkach.

Na psychikę doskonale działa też praca w ogrodzie. Jest to niestety przywilej wyłącznie dla posiadaczy ogródków działkowych lub kawałka zieleni obok domu. Sadzenie, pielenie, dbanie o kwiaty, aranżowanie przestrzeni ogrodowej, kontakt z przyrodą bardzo odpręża.

Aktywność fizyczna w domu

Pogoda nie zawsze zachęca do aktywności na świeżym powietrzu. Długie jesienne i zimowe wieczory sprawiają, że wielu z nas nie ma też ochoty na wyjścia do siłowni czy do klubu fitness. To z kolei wcale nie oznacza, że musimy rezygnować z wysiłku fizycznego. Ćwiczyć można w zaciszu własnego mieszkania.

Bardzo pomocny jest własny sprzęt na siłownie. Wybór sprzętów na rynku jest bardzo szeroki, najlepiej wybrać taki, na którym ćwiczenia sprawiają nam największą przyjemność. To zmotywuje do regularnych treningów. Jedni wybiorą sprzęty cardio – rowerek treningowy, orbitrek, bieżnię czy stepper, inni wolą ćwiczyć na sprzętach siłowych – na atlasach, ławkach, maszynach do siłowni. Ćwicząc regularnie odczujemy poprawę samopoczucia, przypływ energii, poprawę formy i kondycji.

Jeżeli z jakiegoś powodu nie chcemy lub nie możemy ćwiczyć na sprzętach, możemy wybrać gimnastykę, albo włączyć ulubioną muzykę i tańczyć w jej rytm. Taniec i inne ćwiczenia przy muzyce to również niezawodny sposób na relaks i poprawę samopoczucia.

 



    Data: 2018-01-22



Komentarze nie są moderowane - widzisz treści niezgodne z prawem lub nieobyczajne zgłoś ten fakt administracji serwisu.

Najnowsze informacje

Czy wakacje nad morzem są drogie?
Wybór wakacyjnego kierunku często bywa okupiony dylematem: gdzie będzie taniej i co będzie się bardziej opłacało. Przeciwnicy wypoczynku w Polsce uważają, że wczasy zagraniczne są atrakcyjniejsze cenowo od urlopu spędzonego w rodzinnym kraju. Czy aby na pewno? więcej »
Pomniki i nagrobki naszych bliskich
Przynajmniej raz w życiu, niemal każdy musi zmierzyć się z trudną sytuacją życiową, jaką jest śmierć bliskiej osoby. Takie traumatyczne sytuacje powodują konieczność podejmowania wielu decyzji, a jedną z nich jest wybór nagrobka, który znajdując się na mogile, ma przypominać o zmarłym przez długie lata. Jak wybierać rodzaj pomnika i materiał z jakiego będzie on wykonany? więcej »
Aranżacja łazienki w stylu skandynawskim – co jest najważniejsze?
Aranżacje wnętrz w stylu skandynawskim stały się bardzo modne i nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ przyciągają wykorzystaniem naturalnych materiałów i prostotą formy. Jaka kolorystyka dominuje w łazienkach skandynawskich? Jakie są jej specyficzne cechy? więcej »

Polecamy produkty

Polecamy strony: Old Timers Garage | Biolumed | Kosą po patelni | Mostek w kuchni | Okiem Blondynki |