Informacje - Praca

Jak odbywa się elektroniczne archiwizowanie danych?

"Jako nowoczesne społeczeństwo jesteśmy przyzwyczajeni to tego, że większość informacji, danych a nawet dokumentów można bez problemu przesłać zdanie za pośrednictwem sieci internetowej. Jednak takie udogodnienie działa dopiero o kilkunastu lat, wcześniej bowiem wszystko odbywało się w o wiele bardziej skomplikowany sposób. Nowoczesne rozwiązania zawdzięczamy przede wszystkim elektronicznemu archiwizowaniu danych."

Dla kogo przeznaczone?

Lista firm, branż, instytucji, które korzystają z takich elektronicznych archiwów, jest naprawdę długa. W zasadzie można zaliczyć do niej praktycznie każdą sferę działalności, w której wykorzystuje się dane, produkuje sporo dokumentów i wprowadza je w obieg. W skrócie można wymienić natomiast:
- sektor finansowy, czyli banki: rachunki, umowy, dane klientów
- sektor administracyjny, czyli urzędy: umowy, zarządzenia, kartoteki
- sektor logistyczny, czyli lotniska, firmy transportowe: dokumenty przejazdu
- sektor kadr, czyli wypłaty, urlopy, ewidencje pracy
- sektor handlowy, czyli rachunki, faktury
- sektor usługowy, czyli reklamacje, zlecenia, aneksy
W tych wszystkich branżach wprowadzenie elektronicznego archiwum znacznie poprawia płynność świadczonych usług, ale przede wszystkim prowadza porządek i ułatwia pracę samych pracowników.

Zasady archiwizowania

Zanim jednak firmowe archiwum w formie elektronicznej powstanie, trzeba przenieść do niego dotychczasowe dokumenty przechowywane w formie papierowej. To żmudny, długotrwały i dość nudny, bo bardzo jednostajny proces. W zależności od wielkości archiwum papierowego może zajmować nawet kilka miesięcy i to zakładając, że pracować nad nim będzie nawet kilkadziesiąt osób. Jak dokładnie przebiega proces archiwizacji?
Dokumenty układane są wedle ustalonego porządku, a następnie każdy z nich jest skanowany i wgrywany do systemu. Tam następuje jego dokładne opisanie, co ułatwia mu potem funkcjonowanie w obiegu, a potem zatwierdzany lub odrzucany, jeśli znaleziono w nim jakiś błąd. Zatwierdzenia dokonać może wyłącznie uprawniona osoba, najczęściej kierownik odpowiedzialny za projekt archiwizacji. Na ostatnim etapie gotowy i zatwierdzony dokument jest dopuszczany do ogólnego obiegu dokumentów i w zależności od ustawień i zasad panujących w firmie, może być dalej modyfikowany lub podglądany przez uprawnionych do tego pracowników.
Podgląd dokumentu działa na identycznej zasadzie jak wyświetlanie zdjęć. Skany są wyraźne, opisane i dopasowane do odpowiedniej kategorii. Pracownik może jedynie zmienić opis dokumentu lub dodać własne notatki; nie ma możliwości zmieniania treści samego skanu, ani tym bardziej podmienienia go na inny.



    Data: 2017-11-17



Komentarze nie są moderowane - widzisz treści niezgodne z prawem lub nieobyczajne zgłoś ten fakt administracji serwisu.

Najnowsze informacje

Materace sprężynowe-kieszonkowe - czym się charakteryzują?
Materac kieszeniowy to udoskonalona, nowoczesna wersja materaca sprężynowego. Dzięki optymalnemu dopasowywaniu się do ciała użytkownika, zapewniają komfortowy sen i pełną regenerację podczas wypoczynku. Dowiedz się, czym charakteryzują się materace sprężynowo-kieszonkowe. więcej »
Przewodnik po mikrometrach - budowa i rodzaje
Mikrometry, nazywane potocznie mikromierzami, to niezwykle skuteczne w swojej prostocie narzędzia pomiarowe, pozwalające na wykonywanie pomiarów z nieporównywalną precyzją w zakresie od setnej do tysięcznej części milimetra. Liczne rodzaje mikrometrów umożliwiają określenie wymiarów wewnętrznych i zewnętrznych, głębokości oraz średnicy elementów. więcej »
Wykorzystanie poduszki sensomotorycznej (dysku korekcyjnego)
Poduszka sensomotoryczna to sprzet rehabilitacyjny, dzięki któremu można wzmocnić mięśnie grzbietu, a co za tym idzie - zmniejszyć ból w plecach. Warto ją też wykorzystać do ćwiczenia równowagi. więcej »

Polecamy produkty

Polecamy strony: Kosą po patelni | Old Timers Garage | MiniMili.pl | ACT-Natural | Hapi Hapi |