Informacje - Praca

Praca: copywriter

Zawód copywritera zyskuje na naszym rynku coraz większą popularność, zarówno wśród osób związanych z branżą reklamową i marketingiem, jak i tych z wykształceniem humanistycznym. Jakie predyspozycje powinien mieć kandydat na takie stanowisko? Jak rozpocząć w nim ścieżkę kariery?

Pracując ze słowem  

Copywriter to osoba zawodowo zajmująca się pisaniem. Zadaniem copywriterów jest tworzenie koncepcji kreatywnych, sloganów, tekstów reklamowych i innych tekstów użytkowych. Są one wykorzystywane w kampaniach reklamowych, spotach telewizyjnych, na ulotkach, w broszurach, audycjach radiowych i telewizyjnych. Teksty te muszą spełniać konkretne zadania wyznaczone przez klienta, oraz standardy danego kanału przekazu, jak np. przy wynikach organicznych (więcej na ten temat przeczytasz pod adresem: www.hands.pl/marketing-internetowy-pozycjonowanie-stron-www/) Muszą wpasowywać się w koncepcję danej kampanii, współgrać z wizerunkiem firmy. Mają trafiać do stałych klientów i pomóc w pozyskiwaniu kolejnych.  

  

Kreatywność – klucz do sukcesu  

Podstawowym narzędziem pracy copywritera (poza klawiaturą komputera) jest jego wyobraźnia. Wyzwaniem, które wiąże się z tą ścieżką zawodową, jest codzienne tworzenie dużej ilości tekstów o z reguły mocno zróżnicowanej tematyce. Kandydaci na takie stanowisko powinni więc wykazywać się szybkim refleksem, zdolnością do organizacji własnej pracy i ogromną kreatywnością. Każdy tekst należy bowiem napisać z tą samą "świeżością", co nie zawsze jest łatwe. Copywriter powinien być też dobrym brokerem informacji – jego zadania często wymagają bowiem szybkiego, ale możliwie wnikliwego researchu.  

  

Od czego zacząć?  

Próbując swoich sił w zawodzie copywritera, agencja reklamowa może być znakomitym rozwiązaniem, warto szukać współpracy z cenionymi agencjami reklamowymi, ale ubiegając się o pracę, pamiętaj o przygotowaniu swojego portfolio – zbioru tekstów, które pozwolą potencjalnemu pracodawcy ocenić twoje możliwości. Przykładaj ogromną wagę do dbałości o poziom języka, jak ognia unikaj błędów gramatycznych i ortograficznych.  
  

Praktyka czyni mistrza!  

Jeżeli planujesz związać swoją przyszłość z copywritingiem, pamiętaj o stałym rozwijaniu swoich możliwości. Staraj się pisać jak najwięcej. Przydatne okaże się też zapoznanie z podstawami marketingu, reklamy i SEO, czyli zasadami pozycjonowania stron internetowych. Trzymaj rękę na pulsie w poszukiwaniu ciekawych ofert pracy i nie bój się nowych wyzwań. Szukaj ogłoszeń, zaglądaj na strony internetowe firm związanych z reklamą, takich jak Hands, gdzie w zakładce "kariera" czeka na ciebie wiele interesujących propozycji. 



    Data: 2017-02-20



Komentarze nie są moderowane - widzisz treści niezgodne z prawem lub nieobyczajne zgłoś ten fakt administracji serwisu.

Najnowsze informacje

5 ciekawych sposobów na oświetlenie domu
W dzisiejszych czasach oświetlenie domu nie sprowadza się jedynie do jednego żyrandola na środku pokoju. Oświetlenie stało się gustownym elementem dekoracyjnym. Dziś mamy szeroki wybór spośród różnych form oświetlenia, podpowiemy jakie jest najbardziej praktyczne i wygląda najbardziej efektownie. więcej »
Czy można powstrzymać łysienie?
Łysienie jest procesem, który większości osób wydaje się rzeczą, której zatrzymać nie można. Problemy z utratą włosów dotykają zarówno mężczyzn jak i kobiety. Dotyczą one osób w różnym wieku i mają wiele przyczyn. Ale czy łysienie można zatrzymać? więcej »
Czym zajmuje się podolog?
Osoby, które zmagają się z problemami zdrowotnymi dotyczącymi stóp, wybierają się zazwyczaj do dermatologa, jednak warto wiedzieć o tym, iż specjalistą w tej dziedzinie jest podolog. Kiedy jednak należy wybrać się do podologa i czym konkretnie zajmuje się ten specjalista? więcej »

Polecamy produkty

Polecamy strony: DueCappucci | Medycyna estetyczna | Okiem Blondynki | Opycha.pl | Hell Office |